دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان چهاربرج

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: آن دشمنی که بمب‌های فسفری و چندتنی بر سر مردم غزه می‌ریزد، حاج‌قاسم را شهید کرد و زائرین قبر شریفش را به خاک و خون کشید، جنگ ۸ساله را بر سر ما تحمیل کرد، ما را تحریم کرده و با تحریم دارویی به بیماران صعب‌العلاج رحم نمی‌کند، همانی است که مخالف حضور ملت در پای صندوق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چهاربرج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: سه عنصر مردم، آموزه‌های دینی و رهبری صالح عامل پیروزی انقلاب در همه زمان‌ها و مکان‌ها بوده و هر پیشرفتی داریم از این سه عنصر بوده و هر عقب‌ماندگی داریم از عدم پایبندی به این سه عنصر است.

وی افزود: این سه عنصر شاخص‌های اصلی در دوران انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی، در بُعد نظامی، در عبور از فتنه‌ها، در انتخابات و در تمام صحنه‌ها بوده‌اند، مردم مؤمنِ متحد آگاه در صحنه به‌عنوان نخستین عنصر است که در فداکاری برای اسلام، در کشور و نظام اسلامی، کم نگذاشته‌اند، هر آنچه باید و می‌شد انجام داد را انجام داده‌اند.

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: عامل دوم پیروزی انقلاب اسلامی آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) است، این اسلام، اسلامی سیاسی و اجتماعی و دارای فرهنگ ظلم‌ستیزی و شهادت‌طلبی است و بعد از انقلاب اسلامی نیز ارائه چهره صحیح اسلام موجب شد که این فرهنگ دینی عصاره اصلی ایجاد حرکت در ایران باشد، عامل سوم نیز رهبری و مرجعیت می‌باشد که در مفهوم ولایت‌فقیه شکل گرفته است.

وی ادامه داد: کار ویژه رهبری انقلاب، دمیدن روح اعتمادبه‌نفس و مقابله با خودباختگی در مردم بود و بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و شاگردان فکری ایشان با ترسیم تصویری واقعی از دین، نقش مهمی در احیای فکر دینی و انقلابی ایجاد کردند و وجهی از دین که پاسخگوی مشکلات عصر بوده و از جامعیت برخوردار بود مورد بازنگری قرار گرفت و تلقّی صحیح و جدیدی از آن ارائه شد.

حجت الاسلام جلالی در ادامه یکی از مشکلات جامعه امروزی را زودباوری مردم دانست و گفت: قرآن کریم چنین جامعه‌ای را دعوت به تبیّن کرده و فرهنگ تبیین را در مقابل زودباوری مردم مطرح می‌کند و در مجموع آنچه از این آیات استفاده می‌شود، این است که فرهنگ داشتن نگاه انتقادی و سنجش‌گرانه به اخبار و اطلاعات، از اصول اجتماعی اسلامی است.

وی اظهار کرد: فضای مجازی و رسانه‌ای، پر از حربه‌های دشمن برای انحراف جامعه ایران اسلامی از واقعیت‌ها و موفقیت‌های نظام اسلامی است و بر اساس دستورات قرآن کریم در این زمینه وظیفه همه مردم تبیین است که خبر را به اهل استنباط عرضه کرده و وظیفه خواص جامعه و نظام علاوه بر تبیّن، تبیین است.

امام جمعه چهاربرج ادامه داد: کم‌کم بازار تبلیغاتی دشمن علیه نظام و انتخابات شلوغ خواهد شد و دشمن درصدد است مردم را ناامید کرده و صحنه‌های شیرین حضور مردمی را تلخ کند که راه شکست دشمن در این صحنه این است حرف‌های بی‌اساس و برخاسته از دشمنی و کینه آنها از اسلام و انقلاب را باور نکنیم.

وی با بیان اینکه دشمن هیچ‌گاه خیرخواه مردم ما نبوده است، گفت: آن دشمنی که بمب‌های فسفری و چندتنی بر سر مردم غزه می‌ریزد، حاج‌قاسم را شهید کرد و زائرین قبر شریفش را به خاک و خون کشید، جنگ ۸ساله را بر سر ما تحمیل کرد، ما را تحریم کرده و با تحریم دارویی به بیماران صعب‌العلاج رحم نمی‌کند، همان است که مخالف حضور ملت در پای صندوق است.

حجت الاسلام جلالی تأکید کرد: دشمن هزاران نقشه و فتنه بر سر این ایران مظلوم و مقتدر آورده و همچنان مترصد فرصتی دیگر است تا ضربه بزند و ما به حول و قوه الهی با حضور پر شور در پای صندوق‌های رأی مشت محکمی بر یاوه‌گویی‌های داخلی و خارجی می‌زنیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha