جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشنواره فیلم فجر

حوزه/ باز هم دهه فجر... باز هم جشن های انقلاب... باز هم شور 22 بهمن ... باز هم بوی گل و سوسن و یاسمن... باز هم خمینی ای امام... باز هم جشنواره فیلم فجر... باز هم فرش قرمز سینمای ایران و ... بازهم بدحجابی بازیگران زن!

خبرگزاری «حوزه»، جشنواره ای که گویا فقط نامش با فجر انقلاب گره خورده، اما رسم و مرامش و به ویژه حضور افراد و هنرمندان در آن چندان با نجابت و فرهنگ انقلابی و اسلامی سازگار نیست!

سی و سومین جشنواره فیلم فجر این روزها در برج میلاد و به تعبیر اهالی رسانه، کاخ(!) جشنواره در حال برگزاری است ؛ مثل سنوات قبل هنرمندانی جمع می شوند و با وضع های نامناسب ژست های به ظاهر روشنفکری می گیرند و عکسی در رسانه ها منتشر می شود.

اصلاً من نمی دانم جشنواره فیلم فجر که باید حال و هوای انقلابی داشته باشد را چه به کاخ جشنواره ، مگر این جا ونیز است یا کن یا برلین!

امسال در حرکتی البته قابل تقدیر هنرمندان به امضای تابلویی در حمایت از رسول خاتم (ص) اقدام کردند . تا اینجایش درست و حسابی اما سوال این جاست که آیا حمایت از پیامبر اکرم (ص) و محکوم کردن اهانت کنندگان به ساحت مقدس ایشان با احترام به خواست رسول مهربانی ها به ویژه در رابطه با عفاف و حجاب زنان تنافی و تعارضی دارد که یکی را ولو در حد اسم جدی می گیریم و دیگری را نه؟!

و این که آیا به واقع بی توجهی – خدا کند مغرضانه نباشد- به اصل عفاف و حجاب خود توهین به مکتب و شریعت به جای مانده رسول خدا(ص) نیست؟!

متاسفانه برخی هنرمندان حضور در این مجامع عمومی به ویژه جشنواره فیلم فجر که علی القاعده باید صبغه ملی و انقلابی داشته باشد را با منزل شخصی خود و آن هم با حضور محارم اشتباه گرفته اند و گویی نه اینجا جمهوری اسلامی ایران و نه جشن سال نوی سینمای ایران می‌باشد،  قرار است که رنگ و بوی انقلاب و فجر داشته باشد.

در این میان، جای بسی تاسف است که بسیاری از سایت ها و روزنامه ها حتی آن ها که داعیه اصولگرایی دارند و بعضاً از نهادهای دینی ارتزاق می شوند، بی خیال ماجرا هستند و شاید فکر می کنند شور و حال جشنواره فجر مهم تر است و نباید از رقابت انتشار اخبار با حاشیه و بی حاشیه هنرمندان عقب بمانند!

به تازگی قبح شکنی در این باره حتی به جایی رسیده که برخی بازیگران با وضع نامناسب در اماکن مذهبی همچون امام زاده ها و مزار مطهر شهدا عکس می گیرند و با عنوان سلفی و غیره به ارزش های دینی و مکان های مقدس به نوعی بی احترامی می کنند و باز هم آب از آب تکان نمی خورد و روز از نو و ...!

چه می توان کرد، وقتی از این بابت باید افسوس خورد که این روزها بسیاری از سایت ها و به ویژه شبکه های مجازی  پُر است از عکس های آن چنانی بازیگران زن که به بهانه های مختلف و در جشن های عمومی و خصوصی، افتتاحیه و کنسرت ها و غیره و ذلک حضور می یابند و تصاویرشان کم ترین زمان ممکن در سطح جامعه منتشر می شود. بالاخره شاید هم این روش ، نوعی فرهنگ سازی برای نسلی باشد که به دنبال الگو می گردند!

و اما یک جمله؛

دنیای امروز به سمت معنویت برآمده از کامل ترین دین و شریعت می رود و در قلب تمدن غرب شاهد بازگشت مردمان به ویژه زنان و دختران به ندای فطری عفاف و حجاب هستیم، اما اینجا ایران – تهران ، جشنواره فجر انقلابی! ... بگذریم. در بهار آزادی جای امام و شهدا واقعاً خالی!

سید محمد مهدی موسوی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha