جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ غازی حنینه

حوزه/ شیخ حنینه: ما از این گروه های تکفیری و تروریست می خواهیم لیستی از اسامی شهدای خود را که در راه دفاع از قدس و بیت المقدس و فلسطین اشغالی شهید شده اند به ما بدهند، اما تنها لیستی که آنها می توانند ارائه دهند لیست اسامی مسلمانانی است که در عراق و سوریه و لبنان كشته شده اند!

شيخ غازی حنینه از علماي لبنان، رییس جریان وحدوی النهضة اين كشور و عضو شورای رهبری جبهه عمل الاسلامی در مصاحبه با سرويس بين الملل خبرگزاري حوزه، درباره حضور و فعالیت برخی جریان های افراطی در لبنان گفت: این مجموعه ها که این روزها در سرزمین های اسلامی از روش های تکفیر و ترور استفاده می کنند، در واقع هدف آنها این است که توجه و انرژی امت اسلامی را از مسایل اصلی و اساسی منحرف کنند؛ مسایلی که جریان ها و گروه های اسلامی باید در کشورهای اسلامی مشغول پرداختن به آنها باشند که در راس و مقدمه این مسایل مساله فلسطین است.

وي افزود: ما از این گروه های تکفیری و تروریست می خواهیم لیستی از اسامی شهدای خود را که در راه دفاع از قدس و بیت المقدس و فلسطین اشغالی شهید شده اند به ما بدهند، اما تنها لیستی که آنها می توانند ارائه دهند لیست اسامی مسلمانانی است که در عراق و سوریه و لبنان كشته شده اند! اینها مجموعه هایی هستند که به دنبال بر هم زدن اوضاع و مشغول ساختن جریان های اسلامی و منحرف ساختن توجه امت عرب و اسلام هستند.

اين روحاني لبناني در خصوص چگونگي برخورد با اين جريانات ابراز داشت: ما باید اسلام را از طریق منابع اصیل و صحیح آن یعنی کتاب خدا و سنت رسول خدا و سخنان بزرگان دینی قابل اعتماد و وحدت گرا برای توده های مسلمانان تبیین کنیم. اما نکته دیگر این است که به سراغ کودکان و نوجوانان و جوانان و مردان و زنان مسلمان برویم و به آنها تاکید کنیم که اسلام با اين رويكردهاي افراطي و تكفيري مخالف است.

شيخ حنينه ادامه داد: نکته دیگر این است که ما بتوانیم به دغدغه ها و مسایل و مشکلات اجتماعی و بهداشتی و سیاسی مسلمانان بپردازیم تا مسلمانان احساس کنند این ما هستیم که می توانیم به درد آنها بخوریم و گره از مشکلات آنها بگشاییم. این گونه است که می توانیم با جریان تکفیر و تروریسم مبارزه کنیم بدون اینکه با آنها وارد جنگ شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha