پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محسن حیدری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اشاره به نقش تاریخی علما و مرجعیت در مبارزه با استعمار و استکبار، فتوای جهاد مرحوم سید محمد کاظم یزدی و قیام عشایر خوزستان علیه نیروهای انگلیسی را از نمونه های بارز لبیک‌گویی مردم به مرجعیت خواند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین حیدری آل کثیری، صبح امروز به عنوان ناطق پیش از دستور جلسه سوم اجلاسیه هفدهم خبرگان رهبری، در آغاز نطق خود از حضور مردم کشورمان به ویژه مردم غیور استان خوزستان که با وجود آلودگی هوا و هجوم ریزگردها در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کردند تشکر و قدردانی کرد.

نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به نقش تاریخی و اثر گذار علما و مرجعیت در مبارزه با استعمار و استکبار، فتوای جهاد مرحوم سید محمد کاظم یزدی (صاحب عروة الوثقی) و قیام عشایر خوزستان علیه نیروهای انگلیسی و لبیک گویی عشایر عرب خوزستان از مرجعیت وقت، گفت: عشایر عرب خوزستان به تنهائی در محورهای مختلف با هر وسیله ممکن با نیروهای متجاوز انگلیسی مقابله کردند و از فرمان جهاد مرجعیت کاملاً تبعیت کردند و در این راه 1000 شهید به اسلام تقدیم کردند.

وی افزود: در پی مقاومت های مردمی، جمعی از مجاهدان عرب خوزستان به استانهای دیگر رفتند و پس از شرح واقعه، مردم آن دیگر استان ها نیز همبستگی خود را اعلام کردند و می توان جلوه ای کامل از وفاق قومیت های ایرانی علیه استکبار و استعمار با محوریت علما و مرجعیت را مشاهده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی شهدای جهاد عشایر در اهواز با حضور نمایندگانی از کشورهای محور مقاومت، تصریح کرد: باید با ارج نهادن به آن قیام مردمی، فرهنگ مقاومت هر چه بیشتر در بین مردم نهادینه شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha