جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله عالمی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: الان گردش مالی غذای حلال، 650 میلیارد دلار است که می توان سود و منفعت خوبی برای کشورهای اسلامی تولید کننده غذای حلال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله حسن عالمی، پیش از ظهر امروز در نطق قبل از دستورخود در جلسه سوم اجلاس هفدهم خبرگان، در تهران، به بحث استانداردهای تأمین غذای حلال جهانی پرداخت و اظهار داشت: استاندارد غذای حلال جهانی، استانداردی است که به امضاء 57 کشور اسلامی رسیده است.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: الان گردش مالی غذای حلال، 650 میلیارد دلار است که می توان سود و منفعت خوبی برای کشورهای اسلامی تولید کننده غذای حلال داشته باشد.
وی افزود: حضور جدی پیروان اهل بیت(ع) در مجمع جهانی تأمین غذای حلال، یکی از ضرورت هایی است که مورد غفلت قرار گرفته بود و در سال های اخیر توانسته ایم تا حدودی با ورود به این عرصه، استاندارد غذای حلال مبتنی مشترکات مذاهب اسلامی که فقه شیعه کاملاً محفوظ شده را به عنوان یک استاندارد تولید غذای حلال نهادینه کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری از حضور نماینده جمهوری اسلامی در جلسات مجامع تولید غذای حلال در کشورهای دیگر از جمله کشور ترکیه خبر داد و گفت: ما نظرات مطرح شده در این مجامع را به محضر مراجع معظم تقلید ارائه دادیم تا مورد آنان نیز قرار گیرد و اگر احیاناً با منابع فقه شیعه منافات داشته باشد، آن را اصلاح نماییم.
آیت الله عالمی در پایان، مساعدت هر چه بیشتر نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را برای تولید، نظارت و عرضه غذای حلال در کشور خواستار شد.
انتهای پیام
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha