پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 347331
۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
مجتبی امیریان اصفهان

حوزه/ مسئول امور کتابخانه ای حوزه علمیه اصفهان از برگزاري دوره كوتاه مدت آموزش کتابداری ويژه طلاب کتابدار مدارس علمیه استان خبرداد.

حجت الاسلام مجتبی امیریان در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اعلام این خبر، اظهار كرد: از اواسط سال 93 با همکاری مسئولین فرهنگی مدارس علميه اصفهان اقدام به شناسایی طلاب علاقمند به امر کتاب و کتابداری کرده و پس از جمع بندی نهایی، برگزاری  دوره  كوتاه مدت آموزش کتابداری در دستور کار قرار گرفت.

وی در مورد اهداف برگزاری این دوره، بیان داشت: اغلب کتابداران مدارس بصورت تجربی و سنتی به امر کتابداری مشغول بودند و با توجه به نياز مبرم به استفاده از ابزار روز در عرصه كتابداري، لذا دوره كوتاه مدت و فشرده ای برای آشنایی آنان با روش های جدید کتابداری برگزار شد.

مسئول امور کتابخانه ای حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: این دوره با حضور41نفر از کتابداران مدارس، در سالن کنفرانس مرکز مدیریت حوزه استان،  با حضوردکتر شمس، رئیس اداره برنامه ریزی، انجمن ها و مشارکت های نهاد کتابخانه های استان برگزار شد.

حجت الاسلام امیریان در مورد سطح کیفی این دوره نیز گفت: در این دوره سعی شد اصطلاحات متداول کتابداری به کتابداران آموزش داده شود و در  ادامه در دوره های آتي بصورت تخصصی تر به این امر پرداخته می شود.

حجت الاسلام امیریان در پایان با اشاره به برنامه های آینده، ابراز داشت:در نظر داریم در اولین فرصت، با فراخوان طلاب مستعد و علاقمند به حوزه کتابداری، دوره تخصصی کتابداری را برگزار نماییم تا کتب موجود در مدارس توسط آنان در سامانه "بساتین" ثبت شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha