شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت خوزستان

حوزه/ استاد حوزه علمیه خوزستان گفت: مهمترین روش برای خدمت‌گذاری به آقا امام زمان، تبلیغ و تبیین شریعت و آئین اسلام است که شما داوطلبین نیز پس از ورود به حوزه این مسیر را باید ادامه دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در سخنانی که به مناسبت برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه خوزستان انجام شد، با بیان این که یکی از وظایف طلاب، خدمت گذاری به امام زمان(عج) است، اظهار داشت: خدمت گذاری به آقا امام زمان(عج) ابعاد گوناگونی دارد که یکی از مهمترین آنها تبلیغ و تبیین شریعت و آیین اسلام برای مردم است، که طلاب و روحانیان مدارس علمیه این مهم را بر عهده داشته و شما داوطلبین نیز پس از ورود به حوزه این مسیر را باید ادامه دهید.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اقدامات گسترده دشمنان برای ضربه زدن به بدنه اسلام، گفت: دشمنان همواره و از هر روشی برای نابودی کامل اسلام تلاش می کنند و افرادی که باید با آنها به صورت جدی مقابله کنند، طلاب و روحانیان هستند.

وی، نحوه پاسخ گویی به حملات فرهنگی دشمن را خوب درس خواندن عنوان کرد و افزود: طلبه ای که خوب درس بخواند، به راحتی  می تواند به شبهات دشمن پاسخ دهد و مردم را با دسیسه های آنان آگاه کند.

امام جمعه موقت اهواز، به بیان نکاتی پیرامون ویژگی های طلبه موفق پرداخت و اظهار داشت: نخستین ویژگی رعایت اصول طلبگی و تقوا پیشگی، داشتن همت بالا در جهاد علمی، اهل بصیرت بودن و آگاهی از مقتضیات زمان و ارتقاء معنویت، از ویژگی های یک طلبه موفق است که باید شما داوطلبین با رعایت این اصول راه سعادت، بندگی و خدمت به بشریت را طی کنید.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، در پایان سخنان خود و خطاب به داوطلبین ورود به مدارس علمیه، با تأکید بر این که امام زمان(عج) همواره ناظر اعمال شماست، تصریح کرد: از آیت الله بهجت پرسیدند که «آیا نامه اعمال ما به امام زمان(عج) عرضه می شود؟» و ایشان در پاسخ بیان کردند که «اعمال بندگان در هر هفته دو روز به ایشان عرضه می شود؛ چرا که ایشان عین الله الناظره، اذن الله السامعه الواعیه می باشند».

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha