جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ره آورد نور

حوزه/ چهل و نهمین شماره فصلنامه «ره آورد نور» به صاحب امتيازی مركز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی انتشار یافت.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» این شماره از فصلنامه، در سه بخش اصلی «دین، فرهنگ و فناوری اطلاعات»، «پایگاه های اسلامی و مطالعات اینترنتی» و «دانش کاربردی» ارائه شده است.

برخی از عناوین فصلنامه شامل «مي توان محتواي اينترنت را مديريت كرد» گفتاری از حجت الاسلام حمید شهریاری، «نگاهي به نسخه تحت شبكه مجموعه نرم افزارهاي نور»، «نسخه تحت شبكه نرم افزارهاي نور، راه دستيابي به دانش را سرعت بخشيده است»، « تحليل گر هوشمند صرفي نور» نوشتاری از سید محمد دانش، «نگاهي به بخش امور كاربران نور»، «چالش هاي حقوق كاربران در شبكه هاي اجتماعي» نوشته ای از محمد مصطفی حسینی می باشد.

«اعتبار سنجي محتواي وب سايت هاي ديني» عنوان مقاله ای است که مصطفی علیمرادی به آن می پردازد.

در چکیده مقاله می خوانیم: معتبر و موثق بودن محتوا در وب گاه های دینی به سبب مرتبط بودن این محتواها با عقائد و شرایع رفتارهای مردم، جایگاهی ویژه دارد؛ به گونه ای که از صدر اسلام، ائمه و اصحاب ایشان به سنجش اعتبار احادیث می پرداخته اند.

در این مقاله، ضرورت اعتبارسنجی پایگاه ها ارائه شده، معیار راه های اعمال آن و چگونگی تعیین اعتبار محتوا در محیط اینترنت در یک سطح مفهومی و استلزام این شیوه های نوین از تعیین اعتبار بر پایه ابزارها و خدمات اینترنتی بررسی شده است.

«بررسي و معرفي وبلاگ هاي فارسي در نقد وهابيت» مقاله ای از محمدمهدي عرب عامري، «نگاهي به دستاوردهاي نور در سال 1393»/ نوشتاری از علي نعيم الدين خاني، «تازه هاي اطلاع رساني اسلامي»، «دانستني هاي فناوري»، «آموزش» و «همراه با کاربران نور» از دیگر عناوین فصلنامه می باشد.

چهل و نهمین شماره فصلنامه «ره آورد نور» به صاحب امتیازی: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، با قیمت: 1100 تومان منتشر شده است.

علاقه مندان می‌توانند جهت ارتباط با فصلنامه با شماره تلفن: 32120110-025 تماس گرفته و یا به پایگاه اطلاع رسانی: www.rahavardnoor.com مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha