دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 348965
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
سید نورالدین حسینی الهاشمی

حوزه/ همزمان با شصتمین سال ارتحال، آیت الله حاج سید نورالدین حسینی الهاشمی، مراسم بزرگداشتی در شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، مراسم شصتمین سال ارتحال آیت الله العظمی حاج سید نورالدین حسینی الهاشمی، فردا، جمعه، یازدهم اردیبهشت از ساعت 9:30 الی 11:30 در آرامگاه نور شهر شیراز واقع در سه راه احمدی، به طرف گود عربان برگزار می‌شود.

بر پایه این گزارش: این مراسم به منظور تجلیل از مقام شامخ این عالم مبارز  با حضور نماینده ولی فقیه در استان، علماء، روحانیون، طلاب، مسئولین و عموم مردم حزب الله برگزار می گردد.

گفتنی است: آیت‏الله سیدنورالدین حسینی الهاشمی، در ماه رجب سال 1312 ق (1274 خورشیدی) به دنیا آمد و ایام کودکی را در شیراز به سر برد.

وی پس از کسب فیض از علمای بزرگوار شیراز از جمله آیات عظام ابراهیم محلاتی و سیدعلی کازرونی در سنین نوجوانی به نجف اشرف مشرف شد و در محضر استادانی همچون آیت‏الله سیدمحمد کاظم طباطبایی یزدی و آیت‏الله آقا ضیاء‏الدین عراقی و آیت‏الله نایینی و آیت‏الله سیدابوالحسن اصفهانی و آیت‏الله شیخ محمد کاظم شیرازی و آیت‏الله شیخ محمدتقی حائری شیرازی و آیت‏الله شیخ فتح‏الله نمازی شیرازی کسب فیض کرد و پس از طی مدارج عالی علم و اجتهاد در سال 1305 خورشیدی به شیراز بازگشت.

وی علاوه بر داشتن مقام رفیع اجتهاد به زبان‏های انگلیسی و فرانسه آشنا بود و در امور اجتماعی و حکمت عالی ید طولایی داشت ... با آن که اوقات شبانه‌روزی خود را وقف درس و بحث و خدمت عامه کرده بود، باز دست از تألیفات مفید نکشیده و در این راه نیز توفیق یافته است.

مقبره آیت‌الله سیدنورالدین حسینی الهاشمی، بانام آرامگاه نور در محله گودعربان شیراز واقع شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • US ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    0 0
    مگر از کسی که طرفدار انگلیسیها بود باید تجلیل کرد