جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسن روحانی

حوزه/ رئیس جمهور، امسال را سال وحدت و انسجام ملی خواند و تصریح کرد: امروز تیم مذاکره کننده ایران در قلب دنیای غرب، با قدرت، منطق و استدالال و صدای رسا، از حقوق ملت دفاع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش، در اجتماع مردم استان فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «دولت و ملت؛ همدلی و هم‌زبانی»، گفت: امسال سال، برادری و دوستی و انسجام ملی است.

وی با اشاره به اینکه «با دوستان مروت» همان همدلی و همزبانی، وحدت، برادری، دوستی و محبتی است که امسال نیز به این نام نامگذاری شده است، اظهارداشت: اگر امروز دنیا همین شعر حافظ را سرلوحه سیاست خود قرار داده بود دیگر شاهد افراطی‌گری در منطقه و بمباران ناجوانمردانه مردم بیگناه نبودیم.

رییس جمهوری افزود: حافظ شیرازی به ما آموخت که دین با ریا قرین نمی‌شود و سعدی شیرازی نیز به ما یاد داد که دولت و راه دولتمردان در کنار ظلم قرار نمی‌گیرد و ما همان راه و مسیر را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه از شیراز به تیم مذاکره کننده هسته‌ای پیام می‌فرستم که احساسات پرشور جوانان و مردم شیراز و عشایر غیور فارس و عشق و احترام آنان به خادمان خود را ببینند، خاطرنشان ساخت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای امروز در قلب دنیای غرب با صدای رسا از حقوق شما ملت بزرگ دفاع می‌کند.

رییس شورای عالی امنیت ملی، در ادامه به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: اگر امروز با ۱+۵ مذاکره می‌کنیم می‌خواهیم به دنیا اعلام کنیم که ایران اهل منطق و استدلال است و برای ما آنچه از سانتریفیوژ مهم‌تر است قدرت استدلال و منطق تیم مذاکره کننده ماست. ما به دانشمندان هسته‌ای خود و به سیاستمداران ایرانی افتخار می‌کنیم.

رییس جمهوری اضافه کرد: به امید خدا و با حمایت شما مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری در آینده‌ای نه چندان دور، قطعنامه‌های نابحق شورای امنیت علیه ملت ایران را با قدرت منطق و استدلال حقوقی، در همان شورای امنیت ملغی خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین  روحانی گفت: هنر این نیست که در تریبونی در گوشه‌ای شعار دهیم بلکه هنر آن است که به سازمان ملل رفته و همانجا قطعنامه‌ها را ملغی کنیم.

عضو خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید پیش از لغو تحریم‌ها تورم را مهار کرده و اقتصاد را از شرایط رکود ،در آستانه دوران رونق و رشد تولید قرار داد، تصریح کرد: اگر این دستاوردها پس از لغو تحریم‌ها به دست می‌آمد عده‌ای می‌گفتند که دولت یازدهم چشم به بیرون دارد اما دولت در وهله اول امیدش به خداوند و پس از آن به دستان پرتوان ملت ایران است.

وی ادامه داد: به حول و قوه الهی و با کمک شما مردم ، دوران رشد اقتصادی را در پیش خواهیم داشت و بی‌تردید راه را برای رفاه عمومی آماده خواهیم کرد.

رییس جمهوری با اشاره به مصوبه شب گذشته شورای پول و اعتبار و نیز تصویب سود ۱۴ تا ۱۶ درصدی برای تسهیلات صندوق توسعه ملی از سوی دولت اظهار داشت: به همه کارگران و کارآفرینان و نیز معلمان که ایام ایام آنان است و به همه مردم ایران اعلام می‌کنم که دولت همه تلاش و توان خود را بکار گرفته تا همه لوازم برای رونق و رشد کشور مهیا و فراهم باشد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی، در ابتدای سخنان خود از صمیمیت و وفاداری مردم و ابراز لطف و محبت آنان در مسیر استقبال به نماینده دولتی که خادم آنان است تشکر کرد و گفت: شیراز شهر عاشقان خاندان ولایت و رسالت، حرم سوم اهل بیت(ع) در ایران، شهر فرهنگ، ادب و هنر و استان فارس استان تمدن باستان ایران و آثاری در حوزه تمدنی و معماری است که مایه فخر ملت ایران است و شیراز پایتخت زبان قند پارسی در نظر همه بزرگان فرهنگ و ادب شناخته می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه امسال سال وحدت، برادری و دوستی است، افزود: اعتدال بهار در بهار شیراز بهتر معنا می‌شود و اعتدال خلق و خوی ایرانیان در شیراز و استان فارس هویدا و آشکار است. شیراز شهر محبت و مهمان‌نوازی است و اگر چند نفر در گوشه خیابانی در شیراز کاری خلاف ادب انجام می‌دهند این ربطی به شیراز و شیرازی‌ها ندارد که احترام به بزرگان و شهیدان جزو مرام و اخلاق آنان است و شیرازی‌ها همه معلم بزرگ و استاد شهید مطهری و شهید بهشتی‌ها، شهید دستغیب‌ها و همه بزرگان دین و معنویت را عاشقانه دوست دارند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی، در بخش پایانی سخنان خود درباره طرح‌های دولت برای تسریع در پیشرفت و توسعه استان فارس گفت: این استان آمادگی زیادی برای توسعه کشاورزی دارد اما با مشکلات فراوانی در زمینه کمبود آب مواجه است و ما در سالهای ۹۴ و ۹۵ علاوه بر تعدادی از شهرها ،کار آبرسانی به ۳۶۹ روستا در استان را به پایان خواهیم رساند و همه سدهایی نیز که قرار بوده در سالهای ۹۴ و ۹۵ به بهره‌برداری برسند، تکمیل خواهند شد.

وی ، با اشاره به تولید ۱۰ درصد از محصولات غذایی کشور در استان فارس اظهار داشت: دولت در سال جاری احیای ۲۷ هزار هکتار از اراضی استان را در دست اقدام دارد و امیدوار است با کمک و همکاری مردم و کشاورزان با مصرف بهینه آب، بخشی از مشکل کمبود منابع آب نیز جبران شود. همه در دولت، مردم و سازمان‌های مردم نهاد باید دست به دست هم دهیم تا دریاچه‌ها و تالاب‌های استان را نیز احیا کنیم.

عضو خبرگان رهبری،  با اشاره به راه‌اندازی بزرگترین طرح آلومینیوم کشور تحت عنوان آلومینیوم جنوب در استان که در سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: دولت همچنین ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی در لامرد و توسعه اکتشافات معدنی در منطقه غنی بهرام گور در استان را برای ایجاد تحول در اقتصاد استان فارس در نظر گرفته و همچنین تسهیلات خوبی برای توسعه صنعت و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی استان تصویب کرده است.

وی،  با اشاره به ظرفیت بالای استان فارس در زمینه گردشگری خاطرنشان ساخت: اگر صنعت گردشگری استان تقویت شود به تنهایی می‌تواند وضع اقتصادی را متحول کرده و بیکاری را در استان فارس به طور کامل مهار کند. از همین رو دولت تسهیلات خوبی برای بخش خصوصی فعال در عرصه گردشگری در نظر گرفته و فاینانس لازم برای ایجاد خط دو متروی شیراز را نیز مصوب کرده است.

رییس جمهوری به اقدامات دیگری برای رفع مشکل آب در شهر شیراز، تکمیل آزادراه شیراز اصفهان و تسریع در رفع مشکلات خط آهن شیراز– اصفهان اشاره کرد و گفت:‌ دولت ۹۲ طرح و پروژه بزرگ با اعتبار ۹۵۳ میلیارد تومان برای توسعه استان فارس در نظر گرفته که همه این طرح‌ها تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهند رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • برقی IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    رونمای از قدرت جدید در این سفر ،،،اقای رئیس جمهور مواظب باشید به خاطرافشاء این قدر ت نو ظهور ( تیم مذاکره کننده ) مارا به شکل دیگری تحریم نکنند ضمنا باید به تیم مذاکره کننده تبریک داد چون از سانتریفیوژ ها بهتر وقوی تر می چرخند