دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که امروز باید ازدواج آسان را در جامعه ترویج داده و نهادینه کنیم ، گفت: ازدواج آسان، مهریه کم، اخلاق نیکو ،عفو و گذشت از مصداق‌های بارز زندگی ساده و معنوی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی، امروز در مراسم اهدای جهیزیه به نوعروسان لرستانی که در حسینیه ثار الله خرم آباد برگزار شد، با تبریک میلاد امام رضا(ع)، در خصوص ویژگی‌های شخصیتی امام رضا(ع) گفت: این امام همام الگوی همه خوبی‌ها و مظهر اخلاق بودند، به گونه‌ای که همیشه حتی در ملاقات با مخالفان خود نیز خلقی حسنه داشته و همه را مجذوب منش و اخلاق خود می نمودند.

وی، با اشاره به اینکه امام رضا(ع) با همه ادیان و مذاهب دیگر با زبان خودشان بحث می‌نمود، یادآور شد: در روایات به این امام معصوم(ع) لقب عالم آل محمد(ص) را داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان،  در ادامه  با توصیه به نوعروسان گفت:تقارن این روز عزیز با پیوند زندگی را غنیمت بشمارید و با اتکا به خداوند و پیروی از سبک زندگی ائمه معصومین(ع)، در جهت آرامش روحی و روانی همسرانتان تلاش کنید.

وی، با اشاره به این‌که امروز باید ازدواج آسان را در جامعه ترویج و نهادینه کنیم افزود: ازدواج آسان، مهریه کم،اخلاق نیکو ،عفو و گذشت از مصداق های بارز یک زندگی ساده و معنوی است.

این استاد حوزه، با اشاره به اینکه زوجین نباید به خاطر مشکلات مالی آرامش زندگی مشترک خود را خدشه دار کنند، یادآور شد: بر و حوصله، عفو و گذشت باید سر لوحه زندگی مشترک قرار گیرد تا پیوند آسمانی زناشویی زوجین روز به روز محکمتر و بادوام تر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha