جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رابط بین مردم و حوزه ‌های علمیه است از همین رو باید این وزارتخانه در استان قم مستقر باشد تا در کنار مرجعیت و روحانیت فعالیت کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم که در دفتر معظم له برگزار شد به تشریح اهمیت ارتباط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراجع و علمای دینی پرداختند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مسائل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از قم به دیگر استان‌ها منتقل شود، گفتند: فعالیت‌های این وزارتخانه گسترده بوده و تنها برای یک قوم و نهاد خاصی نیست.

ایشان افزودند: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رابط بین مردم و حوزه ‌های علمیه است از همین رو باید این وزارتخانه در استان قم باشد تا در کنار مرجعیت و روحانیت فعالیت کند.

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی تصریح کردند: اداره کل  فرهنگ و ارشاد قم باید سعی در برقراری ارتباط بیشتر با حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید داشته باشد و خواسته های آنان را  گزارش دهد.

معظم له با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای یک جایگاه ویژه در جامعه است، گفتند: این وزارتخانه در جامعه دارای اهمیت بسیار زیادی است و باید سعی کند با تولیدات خوب در عرصه های مختلف به رشد فرهنگ دینی مردم کمک کند.

ایشان خاطر نشان کردند: ما از وزارت ارشاد می خواهیم مراجع را به عنوان سنگر خود قرار دهد تا هیچ گاه خطری از سوی دشمن آنها را تهدید نکند و هرکاری که می کند بگوید به دستور مراجع معظم تقلید انجام دادیم.

معظم له درپایان ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین وزارت ارشاد گفتند: تلاش آنها در بخش قرآن و معارف دینی بسیار قابل توجه است و لازم است این امر بیشتر مورد توجه آنان قرا گیرد ومسائلی که برای جامعه مسئله ساز می شود را قبل از ارائه به مردم به طور کامل هماهنگ و بررسی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha