دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: احیاء و تبدیل غدیر به فرهنگ عمومی در جامعه، نیازمند عزم جدی و احساس مسؤلیت از جانب همه مردم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار اعضاء ستاد بازسازی   غدیرخم که در دفتر معظم له برگزار شد، با بیان اینکه عظمت و گرامیداشت روز غدیر از ایام دیگر مانند عید قربان کم نیست، و فعالیت های خوبی برای ترویج این روز بزرگ صورت نگرفته، بر ضرورت توجه بیشتر گرامیداشت روز­ غدیر تأکید کرده اند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: در اهمیت این روز همین قدر بس که معصومین(ع) از آن تعبیر به «عید الله اکبر »می نمایند و درباره بزرگی آن سخن به میان می آوردند و همه را بر عظمت آن ترغیب و تشویق می کنند.  

ایشان با اشاره به اینکه زمان وقوع غدیر در 18 ذی الحجه بوده و لازم است همین را ملاک واقعی قرار دهند، خاطر نشان ساختند: بزرگان دین  هر زمانی که 18 ذی الحجه، یعنی ایام غدیر فرا می رسید، سنت های حسنه ای برای ترویج آن داشتند و یکی از آن سنت ها دادن اطعام به مردم بود.

 استاد درس خارج فقه اظهار داشتند: لازم است سایر آحاد مردم هم همین سنت را برای احیاء و احترام غدیر انجام دهند تا این اطعام دادن بیش از پیش در جامعه تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

 حضرت آیت الله علوی گرگانی  اظهار داشتند: همه اعتقاد داریم غدیر کامل کننده دین پیامبر(ص) خاتم بود و اساسا یکی از ارکان مهم مسلمانی، غدیر است. بنابر­این همان طور که مردم به موضوعات ولایت اهمیت می دهند و می دانند که اعمال انسان بدون پذیرش ولایت قبول و کامل نمی شود، نسبت به غدیر هم لازم است این گونه عمل کنند.

معظم له ابراز داشتند: احیاء و تبدیل شدن غدیر به فرهنگ عمومی در جامعه، نیازمند عزم جدی و احساس مسؤلیت از جانب همه مردم است و در کنار این، فعالیت تبلیغی، تبیین اهداف و برنامه غدیر هم یک امر ضروری است.

 ایشان گفتند: اگر این نوع فعالیتها درباره غدیر شود همگان حتی  کسانی که از خارج به درون کشور نگاه می کنند، وقتی این صحنه ها می بینند جذب واقعه غدیر و اهمیت آن در بین مسلمانان خواهند شد.

 انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha