پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله سبحانی

آیت الله العظمی سبحانی بیان کردند: صهیونیست ها،یهودی دروغین هستند که به آیین یهودیت نیز عمل نمی کنند و دائما در حال ظلم هستند؛ نام یهودی را یدک می کشند در حالی که اصلا دین دار نیستند، بلکه مادی کامل هستند و با لنین هیچ تفاوتی ندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله سبحانی بعد از ظهر امروز در درس تفسیر سوره مومنون که در مدرسه حجتیه برگزار شد، گفتند: خداوند برای هدایت بشر، پیامبران را پیاپی از هم به سوی مردم می فرستد که نشانه فیض الهی است، ولی متاسفانه از این سوی، مردم آنها را انکار می کردند.

معظم له افزودند: خداوند در این سوره از چند پیامبر الهی نام بردند که شامل حضرت نوح وصالح بود و سپس به داستان حضرت موسی(ع) اشاره می کند.

حضرت آیت الله گفتند: قرآن کریم معجزات فراوانی از پیامبران الهی ذکر کرده است که از جمله می توان به معجزات 9گانه حضرت موسی(ع) اشاره کرد، این مساله حاکی از آن است که مردم مصر مردمی لجوج و بدبین بودند  به همین دلیل خداوند 9 آیه مهم را برای آنها عیان کرد تا ایمان بیاورند و بزرگترین معجزه همان عصای حضرت است.

معظم له بیان کردند: خداوند به بیان عدم تبعیت قوم حضرت موسی (ع)اشاره می کند و خوی استکباری آنها را مهمترین عامل دوری از حق و تکذیب این پیامبر معرفی می کند؛ که نتیجه این تکذیب هلاکت آنها بود.

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: خداوند هیچ بشری را نمی لغزاند؛ بلکه هرچه بر سر انسان می آید نتیجه لغزش او است؛ و در این آیات به شکل سربسته داستان حضرت موسی(ع) را بیان کرده است و خطاب به قریشیان نیز بیان می کند اگر همین جریان ادامه داشته باشد و به لجاجت و تکذیب پیامبر ادامه دهند این سنت در پیش خواهد بود.

این مرجع تقلید یادآور شدند: در این سوره به کتاب تورات اشاره می شود، ولی در خصوص حضرت نوح و صالح به کتاب آسمانی آنها اشاره نشده است؛ تورات سراسر نور است، ولی آن تورات اصلی موجود نیست و اگر هست به آن عمل نمی شود.

ایشان بیان کردند: اسرائیل هر روز مردم و جوانان فلسطینی را از دم تیغ می گذارنند و به آنها ظلم می کنند؛ در واقع اسرائیلی ها یهودی نیستند و به آیین یهودیت نیز عمل نمی کنند و دائما در حال ظلم هستند و نام یهودی را یدک می کشند اینها یهودی دروغین هستند و اصلا دین ندارند، بلکه مادی کامل بوده و با لنین هیچ تفاوتی ندارند.

حضرت آیت الله سبحانی بیان کردند: خداوند در آیه بعد به یک سنت رحمانی دیگر اشاره می کند؛ و می فرماید پس از حضرت موسی(ع) مسیح (ع) را فرستادیم هر چند بعد از حضرت موسی(ع) و پیش از مسیح انبیای بسیاری مبعوث شدند، اما در این آیه به این جریان اشاره می کند.

ایشان اظهار کردند: خداوند متعال بیان می کند که ما حضرت عیسی(ع) و مادرش را معجزه قرار دادیم؛ و کودک او نیز در گهواره سخن می گوید.

معظم له یادآور شدند: انسان نباید همه چیز را از معجزه بخواهد، بلکه باید حرکت کند و از خدا بخواهد که در این مسیر او را یاری نماید؛ حضرت عیسی با تمام تلاشی که انجام دادند، سختی های بسیاری برای هدایت مردم کشید، اما حتی حواریون هم نتوانستند ایمان خود را حفظ کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha