جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صفدر محمدی مدیر حوزه آذربایجان غربی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، استکبار ستیزی را ماهیت حوزه های علمیه شیعه خواند و تصریح کرد: روحانیون همواره در مقابل استکبار ایستاده و نمونه بارز این مسئله پیروزی انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام صفدر محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سفارش دین اسلام به استکبارستیزی، اظهار داشت: دین اسلام دین استکبارستیزی بوده و وقتی که یک دین، دین عزت شد، استکبارستیزی به طور کلی در بطن آن قرار می‌گیرد و  آنچه  دین اسلام را از سایر ادیان جدا می کند، همان دین عدالت بودن و استکبار ستیز است.

وی با بیان این که دین اسلام، دین عدالت و کرامت بخشیدن به انسان‌ها و ارج نهادن به کرامت انسانی است که دقیقا نقطه مقابل استکبار می باشد، ابراز داشت: دین مبین اسلام براساس آیات قرآن یک دین استکبارستیز به تمام معناست.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در استکبارستیزی، بیان کرد: با توجه به اینکه حوزه‌های علمیه بر مبانی آیات قرآن و آموزه‌های دین مبین اسلام بنا نهاده شده و استقلال خود را از این جهت تا امروز حفظ کرده اند، بنابراین استکبارستیزی یکی از مهم‌ترین کارهای حوزه‌ها است و اگر به گذشته هم برگردیم  روحانیون همواره در مقابل استکبار ایستاده و نمونه بارز این مسئله پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: روز استکبار ستیزی به آزادی خواهان و همه مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند و همواره باید دقت داشته باشیم در تحولات و وقایع با بصیرت ظاهر شویم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha