چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند: مومنین کسانی هستند که تنها تکیه گاه آنها به خدا است، بنابر این توکل به غیر خدا از جمله امریکا و دیگر ابرقدرت ها نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار خواهران طلبه حوزه علمیه استان کردستان که در مدرسه امیرالمومنین(ع) قم برگزار شد، گفتند: قرآن دارای مزایایی می باشد یکی این است لازم نیست انسان همه آیات را عمل کند تا سعادتمند شود بلکه حتی عمل به یک آیه سعادت  را حتمی می کند.

این مرجع تقلید افزودند: خدا در قرآن فرموده مومنان دارای صفاتی هستند که عمل به این صفات از آنها مومن حقیقی می سازد، مومن واقعی کسی است که وقتی نام خدا برده می شود، احساس مسئولیت می کند و از کارهای خلاف دوری می کند، وقتی آیات خوانده می شود بر ایمان آنها افزوده می شود.

معظم له بیان داشتند: مومنین کسانی هستند که تنها تکیه گاه آنها به خدا است، بنابر این توکل به غیر خدا از جمله آمریکا و دیگر ابرقدرت ها نمی کنند.

 ایشان افزودند: خصلت دیگر مومنین این است که اهل اقامه نماز واقعی و حقیقی می باشند و هر چه دارند انفاق می کنند انفاق تنها به مال نیست گاهی با آبرو گاهی با مشاوره دادن نیز می باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  با تاکید بر این که قرآن جامعیت دارد و عمل به این  آیه انسان را تضمین می کند در توصیه به جوانان و مردم منطقه کردستان عنوان کردند: منطقه کردستان از مناطق حساس و خاص کشور است، به همین دلیل افکار آلوده و تکفیری و مسائل شبهه انگیز نیز زیاد است، چون خودم در زمان تبعید در آن منطقه بودم.

ایشان افزودند: باید جوانان و اهالی آن منطقه مواظب افکار تفکیری و شیطانی باشند و از خود طوری مواظبت و مراقبت نمایند که حتی کوچکترین  فکرآلوده در آنها نفوذ نکند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha