شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فیلمنامه نویسی

حوزه/ بانوی طلبه فیلمنامه نویس و از برگزیدگان جشنواره هنرهای آسمانی معتقد است شرایط کنونی می طلبد که حوزویان و طلبه ها ورود بیشتر و جدی تری به مقوله فیلمنامه نویسی داشته باشند.

الهه ناز پورمحمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در شرایطی که سینما و تلویزیون ما از حیث فیلمنامه و سناریو دچار مشکل جدی است، ورود حوزویان در این عرصه با توجه به اشراف به منابع دینی می تواند بسیار موثر و مفید باشد.

وی افزود: البته در سال های اخیر به همت مراکزی همچون مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی، دانشکده صدا و سیما، مدرسه اسلامی هنر و غیره، اقدامات خوبی در راستای آموزش فیلمنامه نویسی در حوزه صورت گرفته اما هنوز تا جایگاه مطلوب و مورد انتظار، فاصله زیاد است.

این بانوی طلبه هنرمند همچنین خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده یکی از کارهای بسیار خوبی که مدیران و مسئولان حوزوی می توانند انجام دهند ، تلاش در مسیر استعدادیابی و در وهله بعد حمایت از آن هاست ؛ یعنی کسانی که ذوق و علاقه به نوشتن به خصوص فیلمنامه نویسی دارند و در صورت حمایت و پشتیبانی می توانند به فیلمنامه نویسان مطرحی تبدیل شوند.

 وی گفت: این یک اصل بدیهی است که اساساً در رشته های هنری به صرف گذاشتن کلاس نمی شود کسی را هنرمند کرد بلکه در این باره باید یک استعدادی وجود داشته باشد و بعد به طور هدفمند این استعداد کشف و مورد حمایت جدی قرار گیرد.

پورمحمدی افزود: طبعاً اگر در این راستا امتیازات و تسهیلاتی در نظر گرفته شود انگیزه لازم را برای فعالیت مطلوب تر در میان مستعدین هنری در حوزه فراهم می شود.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha