چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
هنر هفتم - سینما

حوزه/ نویسنده و فیلمساز حوزوی گفت: در سال های اخیر نگاه درون حوزوی به مقوله فیلم و مستند تحول خوبی پیدا کرده که بسیار مایه اُمیدواری است.

علی صبوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که خوشبختانه در سال های اخیر نگاه از دورن حوزه به مقوله هنر به خصوص فیلمسازی و مستندسازی خیلی بهتر شده است، اظهار داشت: امروز تاثیری که یک فیلم کوتاه، مستند و به خصوص فیلم بلند بر مخاطب می گذارد به مراتب از تاثیر یک کتاب و منبر و سخنرانی بالاتر است و از این رو حوزه نباید نسبت به اهمیت و اثربخشی مقوله هنرهای تصویری و نمایشی غافل شود.

وی که همزمان در مقطع سطح سه حوزه و نیز کارشناسی ارشد دانشکده صدا و سیما مشغول به تحصیل است، افزود: به لطف الهی ما استعدادهای بسیار خوبی در مقولات هنری در حوزه داریم که باید ضمن شناسایی به حمایت جدی از آن ها پرداخت تا در نهایت شاهد خروجی ها و محصولات هنری متناسب با اهداف و ارزش های اسلامی و انقلابی باشیم.

نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه گفت: البته در این بین نباید از نقش تاثیرگذار نهادهای حوزوی همچون مدرسه اسلامی هنر، دانشکده صدا و سیما ، دفتر تبلیغات اسلامی و مراکز دیگر که به طلاب آموزش هنری می دهند، به راحتی گذشت چه آن که با وجود این مراکز بوده که این نتایج و دستاوردهای ارزشمند در جشنواره هایی همچون هنرهای آسمانی، جشنواره جنات و جشنواره اشراق حاصل شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر جشنواره های داخلی حتی برخی طلاب که سطح کیفی کارشان حرفه ای تر هم هست در جشنواره های بین المللی خوش درخشیده اند که این موفقیت ها نوید آینده ای بهتر برای طلاب هنرمند در عرصه های گوناگون است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha