شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: حفظ و حراست از محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن تکلیف شرعی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در دیدار آقای سیدمحمد مجابی، معاون حقوقی سازمان محیط زیست، اظهار کرد: باید موضوع حفظ و حراست از محیط زیست، به دغدغه‌ای همگانی تبدیل شود.

وی با تأکید بر این‌که هیچ انسانی نمی‌تواند نسبت به محیط زیست بی‌تفاوت باشد، تصریح کرد: اگر همه مسئولان در بخش‌های مختلف جامعه دست به دست هم دهند، یقیناً مردم با جدیت بیشتری در حفظ و حراست از محیط زیست پای کار می‌آیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت احکام محیط زیست، خاطرنشان کرد: توجه به فقه محیط زیست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که اجرای آن آسیب‌ها را از میان خواهد برد و فرصت‌ها را افزایش می‌دهد.

وی با تأکید بر این‌که حفظ و حراست از محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن تکلیف شرعی است، ابراز کرد: آموزه‌ها و قوانین دینی در راستای حفظ منابع طبیعی و خدادادی قرار دارد که با اجرایی کردن آن‌ها می‌توانیم حافظ محیط زیست باشیم.

حجت الاسلام  و المسلمین عابدینی اضافه کرد: خداوند فرمان داده است امانت‌های الهی به اهلش سپرده شوند و اگر حفظ و حراست از محیط زیست را به اهلش بسپاریم، از آسیب دور می‌ماند و به سلامت در اختیار نسل‌های بعدی قرار خواهد گرفت.

در ابتدای این دیدار آقای مجابی، معاون حقوقی سازمان محیط زیست گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای حفظ و حراست از محیط زیست و زمین‌خواری ارائه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha