چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی-رئیس مرکز خدمات حوزه

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی گفت: رسالت اصلی معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات، حفظ و نگهداری نقش روحانیت در ارتقای فرهنگ، دین و ایمان مردم است و این مهم، بدون توجه به خانواده و فرزندان روحانیون محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی در جمع مسئولان و کارشناسان فرهنگی مرکز خدمات، رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را ایمان و تدین مردم معرفی کرد و گفت: یکی از عناصر مؤثر در این زمینه، روحانیت است که در کنار مردم برای حفظ دین آن‌ها تلاش می‌کند.
وی با بیان اینکه انجام‌ وظیفه صحیح روحانیت تضمین‌کننده اصل انقلاب است، گفت: اگر بخواهیم روحانیت در انجام وظایفش موفق باشد باید هم به جهات علمی، معرفتی، اخلاقی و مهارتی روحانی توجه کرد و هم به خانواده او؛ چراکه وقتی خانواده او آسیب دید، مقبولیت او در تأثیرگذاری در ایمان مردم آسیب می‌بیند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی ادامه داد: رسالت اصلی معاونت فرهنگی مرکز خدمات، حفظ و نگهداری نقش روحانیت در ارتقای فرهنگ، دین و ایمان مردم است و این مهم، بدون توجه به خانواده و فرزندان روحانیون محقق نخواهد شد.
وی با اشاره به تأکید مضاعف مقام معظم رهبری به برنامه‌ریزی برای خانواده و فرزندان طلاب و روحانیون، تصریح کرد: در طول تاریخ تشیع، هیچ دوره‌ای مثل امروز، اندیشه‌ها و مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) مورد هجوم نبوده است و اینکه تا امروز این هجمه عظیم، تخریب‌های کمی داشته است از الطاف خداوند متعال و عنایات امام زمان(عج) است.
رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه ضرورت دارد نگاه در حوزه فرهنگ، مثل نگاه فعالیت در وسط میدان جنگ باشد، خاطرنشان کرد: اگر خود را در میدان جنگ فرهنگی دیدیم، احساس خستگی و تن‌آسایی دیگر وجود نخواهد داشت.
وی افزود: در این جنگ فرهنگی باید روحیه مجاهدت خود را حفظ کنیم تا بتوانیم دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام بگذاریم، اگر نگاه این‌طور شد دیگر کمبودها و کاستی‌ها مایه دلسردی نخواهد شد.
حجت‌الاسلام‌و المسلمین ربانی با اشاره به ویژگی‌های کارشناسان فرهنگی، اظهار داشت: کارشناس فرهنگی باید تحلیل و بینش درستی از مسائل فرهنگی داشته باشد و مسائل فرعی و اصلی را تشخیص دهد.
وی انگیزه، توانایی و دانش مورد نیاز را از ویژگی‌های بعدی کارشناسان فرهنگی دانست و افزود: باید فعالیت‌های فرهنگی مرکز خدمات، مدام روزآمد و مترقی شود و در رأس این روزآمدی، توجه به خدا باید باشد؛ انگیزه الهی اگر از دست رفت آسیب می‌بینیم.
رئیس مرکز خدمات گزارش‌های ارائه‌شده از اقدامات فرهنگی مرکز خدمات را فراتر از انتظار خواند و بیان کرد: درست است که اقدامات فرهنگی مرکز رشد قابل‌توجهی داشته است، ولی این پیشرفت‌ها نباید ما را قانع کند و پیشرفت را متوقف کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با مهم خواندن اردوهای خانوادگی مرکز در فصل تابستان، یادآور شد: ما برای آینده باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که حداقل یک‌سوم جامعه هدفمان را در اردوهای خانوادگی در تابستان تحت پوشش قرار دهیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی زمان اردوهای مرکز را در مقایسه با حجم تهاجم فرهنگی وارد بر خانواده‌ها در تمام طول سال، بسیار اندک توصیف کرد و ابراز داشت: وقتی حجم فعالیت‌های انجام‌شده را نسبت به آنچه دشمنان ما انجام می‌دهند، مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که خیلی با نقطه ایده‌آل فاصله‌داریم و باید همت و تلاشمان را چندین برابر کنیم.
وی با تأکید بر تعامل سازنده و استفاده از تجربه سال گذشته، اذعان کرد: نباید از کنار اشکالات به‌سادگی عبور کرد و باید تمام ضعف‌های سال گذشته حل شود.

انتهای پیام/ 313 /33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha