جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نقض حقوق بشر در بحرین

حوزه/ ۱۱ سازمان حقوق بشر تاکید کردند: نظام بحرین در التزام به تعهدات بین المللی خود در حمایت از حقوق بشر شکست خورده است و بارها و بارها خود ناقض حقوق بشر بوده و حقوق شهروندان این کشور را آشکارا زیر پا نهاده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، 11 سازمان فعال در زمینه حقوق بشر با ارسال نامه ای مشترک به 32 کشور جهان تاکید کردند نظام آل خلیفه در عمل به تعهدات بین المللی خود ذر زمینه حمایت از حقوق بشر ناتوان بوده است.

این سازمان ها افزودند: روشن است که نظام بحرین در التزام به تعهدات بین المللی خود در حمایت از حقوق بشر شکست خورده است و بارها و بارها خود ناقض حقوق بشر بوده و حقوق شهروندان این کشور را آشکارا زیر پا نهاده است و با این حال کشورهایی که باید حامی این حقوق باشند، تا کنون اقدامی قاطع برای جلوگیری از نقض حقوق بشر در بحرین انجام نداده اند.

این نامه خطاب به کشورهایی نوشته شده که نمایندگان آنها در دوره 32 شورای حقوق بر سازمان ملل در سال 2016 بیانیه مشترکی را امضا کردند و معیارهای لازم برای نظارت هیئت های بین المللی را مشخص کرده و خواستار افزایش فشارها بر حکومت منامه برای ایجاد اصلاحات مهم و فوری در زمینه حقوق بشر و رعایت حقوق شهروندان بحرینی شده بودند.

این نامه توسط سازمان های مختلف حقوق بشر مانند دیدبان حقوق بشر، مرکز حقوق بشر بحرین، مرکز آمریکایی حقوق بشر و دموکراسی در بحرین، مرکز ماده 19، مرکز دموکراسی و حقوق بشر بحرین، مرکز پژوهش های حقوق بشر قاهره، مرکز خبرنگاران بدون مرز، سازمان سیفیکس، مرکز اروپایی دموکراسی و حقوق بشر، اتحادیه بین المللی حقوق بشر و خدمات بین المللی حقوق بشر به امضا رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha