سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر گفتگوی خبرگزاری حوزه با حجت الاسلام والمسلمین زمانی

حوزه/ در حال حاضر 300 تن از طلاب و روحانیون در کمیته نخست که کمیته اعزام حوزویان برای عیادت بیماران است در سه شیفت هشت ساعته به فعالیت می پردازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به نقل از وطن امروز، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن زمانی، مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه با اشاره به فعالیت جدی ،پیگیر و خستگی ناپذیر کمیته های شش گانه ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه اظهار داشت: در حال حاضر 300 تن از طلاب و روحانیون در کمیته نخست که کمیته اعزام حوزویان برای عیادت بیماران است در سه شیفت هشت ساعته به فعالیت می پردازند.

وی افزود: در کمیته نظارت شرعی بر تجهیز متوفیان ناشی از بیماری کرونا نیز مجموعاً 45 نفر از طلاب برادر و خواهر حضور دارند که هر کدام در چهار شیفت فعالیت دارند به این معنا که چهار شیفت برادران و چهار شیفت خواهران هستند و البته برخی از این افراد در شیفت روز بعد نیز حضور پیدا می کنند و برخی دیگر به عنوان افراد جدید، جایگزین می شوند.

دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه همچنین گفت: در کمیته توزیع و پشتیبانی امکانات بهداشتی و پیشگیری از سرایت بیماری، حدود 200 نفر از حوزویان حضور و فعالیت دارند که این ها در 42 محله قم اقدام به توزیع محصولات و اقلام در منازل مردم می کنند.

وی بیان داشت: کمیته های دیگر یعنی کمیته فرهنگی، کمیته رسانه و نیز کمیته سیاسی و اقتصادی از آن جا که فعالیتشان ناظر به امور کیفیتی است، لذا چندان مباحث کمیتی درباره آن ها نداریم، به عنوان مثال کمیته سیاسی و اقتصادی دارای دو کارگروه اقتصادی و سیاسی است که در هر کدام از آن ها از کارشناسانی بهره مند می شویم که بسیاری از آن ها هم استاد حوزه هستند دارای مدارک معتبر دانشگاهی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در ادامه به چند نکته مهم نیز اشاره کرد و گفت: کسانی که علاقه مند هستند در این قضایا به نحوی دِین خود را به مردم عزیز ادا کنند- اعم از حوزویان و طلاب و دیگر قشرها- می توانند بر اساس تخصص خود با کمیته های ششگانه ما همکاری کنند.

وی افزود: الحق و الانصاف طلاب و روحانیون ما با فعالیت های شجاعانه و جهادی خود در امر مقابله با کرونا، درخشش بسیار خوبی داشتند که این مساله به خوبی نشانگر فداکاری و پیشگامی سربازان حضرت ولی عصر(عج) است که در جریان عیادت بیماران و همراهان بیمار، اولین گروه کمک کننده در بیمارستان ها همین طلاب و حوزویان بودند و از آن سو در جریان تجهیز متوفیان تنها گروهی بودند که با شجاعت وارد میدان شدند و به خدمت رسانی پرداختند.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه همچنین گفت: از روز دوم و سوم تجهیز و تدفین بیماران کرونایی که دوستان طلبه ما وارد عمل شدند، احکام شرعی به طور کامل نسبت به آن ها به اجرا درآمده ، با این حال از آن جا که از نظر بهداشت، امکانات غسل فراهم نبود، تیمم بدل از غسل انجام می شد، اما بعد از این که امکانات غسل از سه روز پیش فراهم شد، به طور کامل تمام متوفیان توسط عزیزان روحانی غسل داده می شوند.

وی ابراز داشت: برخی از کسانی که در کمیته تجهیز شرعی متوفیان حضور پیدا کردند، از اساتید برجسته حوزه علمیه قم هستند به طوری که در بخش خواهران نیز حتی شاهد حضور مخلصانه همسر یکی از علمای برجسته قم بودیم که همه این ها، صحنه های زیبایی از خدمت رسانی طلاب را نشان می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از منظر آموزه های دینی و بر اساس آیات شریفه قرآن ، گاهی نازل شدن بلا و مصیبت بر بندگان برای آن است که جامعه آگاه شده و بیش از پیش به یاد خدا بیفتد و به این وسیله بندگان از اشتباهات و خطاهای گذشته خود توبه کرده و مجدداً روی به درگاه الهی آورده و زمینه مناجات و تضرع آن ها با خالق متعال فراهم شود.

وی همچنین افزود: این ها برای تذکر این نکته کلیدی است که بدانیم جامعه برای رهایی از گرفتاری، تنها به ماسک و ژل ضدعفونی کننده نیاز ندارد بلکه باید زمینه توجه به امور معنوی و بازگشت به خدا نیز در این قضایا فراهم شود و یقین پیدا کنیم که خدای متعال مسبب الاسباب عالم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رصیه IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    0 0
    کاش یه جایی هم برای ثبت نام بسیجیان میداشتن ک بتونیم افتخاری حدمت کنیم .با تشکر