پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 898725
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: تلاش و زحمت کارگر برای پیشرفت جامعه و در جهت کسب روزی حلال برای خود و خانواده اش از دیدگاه اسلامی یک عبادت بزرگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت روز کارگر در شهر چغادک برگزار شد با تبریک این روز به کارگران شهرداری این شهر، گفت: در ارزشمندی کار و کارگر از منظر اسلام همین بس که پیامبر گرامی اسلام آنگونه که روایت شده است، خم می شد و کف دست کارگر را می‌بوسید.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: تلاش و زحمت کارگر برای پیشرفت جامعه و در جهت کسب روزی حلال برای خود و خانواده اش از دیدگاه اسلامی یک عبادت بزرگ است و ارزشی معادل ارزش جهاد در راه خدا دارد و به همین جهت است که امام صادق(ع) براساس روایت، فرموده است؛ «الکادً لعیاله کالمجاهد فی سبیل‌الله».

امام جمعه چغادک با بیان اینکه کارگری یک افتخار بزرگ است، افزود: در جامعه اسلامی کارگران باید احساس افتخار کنند و این احساس هنگامی حاصل می شود که دیگر اقشار جامعه و به ویژه مسئولان، کارگران را تکریم، احترام آنان را نگاه دارند و در رفع مشکلاتشان به ویژه در شرایط سخت کنونی بکوشند.

حجت الاسلام والمسلمین خدری کار را عبادت دانست و گفت: کسی که برای فرزندان خود زحمت می کشد مثل مجاهد در راه خدا است، بدین معنا که کارگری اجر جهاد در راه خدا را دارد و اگر انسان با این انگیزه کار کند بسیار زندگی برای او شیرین خواهد بود.

امام جمعه چغادک با بیان اینکه عمر نوجوانی خود را کارگری کرده ام، ابراز داشت: به این مسأله افتحار می کنم چرا که در زندگی‌ام بسیار تأثیر داشت.

گفتنی است، در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از کارگران شهرداری شهر چغادک تجلیل شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha