شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مصاحبه با آیت الله اعرافی درباره آیت الله ری شهری

مدیر حوزه های علمیه کشور بر استفاده از ظرفیت خیران برای رفع نیازهای طلاب مدارس علمیه استان لرستان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احد عبداللهی، مدیر حوزه علمیه لرستان به همراه معاونان با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر نظارت بیشتر در جذب داوطلبان ورود به حوزه های علمیه، اظهار داشت: باید با شناسایی افراد مؤمن و مهذب به پویایی تهذیبی و علمی در حوزه کمک نماییم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه موقوفات نیز باید اقدمات چشمگیری صورت گیرد، افزود: ایجاد و گسترش موقوفات پایدار باید در فهرست برنامه های حوزه های علمیه قرار گیرد و در این راستا باید همت و تلاش های لازم صورت گیرد.

آیت الله اعرافی ارتقاء و افزایش فعالیت های تهذیبی، تبلیغی، آموزشی و پژوهشی در مدارس علمیه را نیز ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در زمینه های فوق، برنامه ها باید با همت کارکنان و اساتید مدارس علمیه به نحو مطلوب برگزار شود.

وی بر شناسایی استعدادهای برتر حوزوی نیز تاکید کرد و گفت: در این راستا استعدادهای برتر مدارس علمیه باید شناسایی شوند تا مورد حمایت های لازم قرار گیرند.

مدیر حوزه های علمیه کشور بر استفاده از ظرفیت خیران جهت رفع نیازهای طلاب مدارس علمیه لرستان تاکید کرد و افزود: برای تحقق این امر باید رایزنی ها و پیگیری های لازم با خیران صورت گیرد.

وی توصیه های لازم برای ایجاد رشته‌های تخصصی، انجمن های علمی و افزایش دروس خارج از فقه و اصول را به مدیریت و معاونان حوزه علمیه لرستان داشت.

عملکرد مطلوب طلاب و روحانیون لرستانی در مقابله  با کرونا و رزمایش مواسات

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین احد عبداللهی، مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان لرستانی از آغاز شیوع ویروس کرونا در خدمت رسانی به مردم در صحنه بوده و هستند، گفت: طلاب و مبلغان استان با کمک به کادر درمان، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و تجهیز اموات کرونایی وظیفه خود را انجام داده و در این  راستا اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.

وی اقدامات طلاب و روحانیون لرستانی را در رزمایش مواسات و همدلی نیز مطلوب دانست و افزود: در این راستا نیز طلاب و روحانیون با جمع آوری کمک‌های مؤمنانه و توزیع کمک ها بین نیازمندان استان خوش درخشیدند. 

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان با ارائه گزارشی از فعالیت های مدارس علمیه لرستان در مباحث تهذیبی، آموزشی، پژوهشی و تبلیغی بر رسمیت یافتن درس خارج از فقه و اصول از طریق فضای مجازی تاکید و  پیگیری و حل مشکلات طلاب، اساتید، مبلغان و کادر مدارس علمیه استان لرستان را خواستار شد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha