جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مثنوی

حوزه/ جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح شهید سلیمانی با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، مصطفی مثنوی، در پویش احسان سلامت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که با هدف توزیع ۲۰ هزار بسته بهداشتی برگزار شده است، گفت: با شیوع بیماری کرونا، کمک‌های سپاه در قالب مواسات، احسان، کمک‌های مومنانه و رزمایش همدلی توسعه پیدا کرد.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد، با بیان اینکه توزیع اقلام بهداشتی و کمک به حوزه علوم پزشکی اولویت توزیع این کمک‌ها بود گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تعامل خوب با دستگاه‌ها، در توزیع‌ کمک‌ها نقش خوبی ایفا کرد.

وی بیان کرد: مجموعه سپاه قریب به ۶۰ هزار بسته کمک در قالب کمک‌های معیشتی و اقلام غذایی، حوزه فرهنگی، بسته بهداشتی، لوازم‌التحریر و بسته‌های ورزشی ویژه مناطق محروم توزیع شده است.

مثنوی در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج گفت: شعار این هفته، بسیج پیشرو و امیدآفرین است که در این هفته طرح شهید سلیمانی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی آغاز خواهد شد.

مثنوی، عنوان کرد: در این طرح که از اول آذر آغاز می‌شود هر مرحله یک پایگاه سلامت است و بار اصلی این طرح به لحاظ گفتمانی و اجرایی بر دوش دانشگاه علوم پزشکی است.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه ستاد طرح شهید سلیمانی تشکیل و استاندار عهده‌دار آن است، افزود: در این طرح از بستر موجود در محلات، خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بسیج با محوریت مساجد استفاده و غربالگری، قرنطینه تشخیص و درمان بیماری کرونا انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدفی که در این طرح دنبال می‌کنیم کاهش سطح ابتلا و مرگ و میر کرونا و حرکت به سمت کنترل این بیماری است تا بخشی از باری که  ۹ ماه است بر دوش سیستم درمانی است برداشته شود.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری، باعث خجالت می‌شود کسی که در جامعه از ماسک استفاده نمی‌کند، خاطرنشان کرد: این طرح می‌تواند فرهنگ استفاده از ماسک را در جامعه به معنای واقعی ساری و جاری می‌کند.

وی در پایان خواستار استفاده از همه ظرفیت‌ها برای اجرای بهتر این طرح شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha