پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یعقوب رضازاده

حوزه/ رضازاده گفت: سفارش ما به رئیس جمهور ترکیه این است که حرمت دوستی ایران و ترکیه را حفظ کند و در محدوده اختیارات کشور خود اظهار نظر کند و روابط دوستی دو کشور را که سال ها بدون تنش ادامه داشته، در حد اعلی حفظ کند.

یعقوب رضاراده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان غربی، با بیان این که اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه در خاک جمهوری آذربایجان دخالت علنی در امور سایر کشورها خصوصا جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: اظهارات جناب اردوغان در قالب شعر در کشور آذربایجان دخالت علنی در جمهوری اسلامی ایران و نقض حقوق بین المللی است.

وی افزود: سخنان رئیس جمهور ترکیه شبیه افسانه ای است که از خیال و اوهام وی سرچشمه می گیرد و به نوعی گسترش امپراتوری عثمانی را در سر می پروراند اما بهتر است تاریخ را دوباره بخواند و همان طور که پادشاهان عثمانی این آرزوها را به گور بردند، اردوغان هم آن را با خود دفن خواهد کرد و این اظهارات رئیس جمهور ترکیه هیچ ماهیت حقوقی و سیاسی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که ایران با جمهوری آذربایجان ده ها سال است که با صلح و آرامش زندگی می کنند، تصریح کرد: مرزهای ایران با آذربایجان از آستارا تا پلدشت، آرام ترین مرزهای کشور است و دو ملت با داشتن فرهنگ ها و دیدگاه های مشترک در صلح و صفا با هم زندگی می کنند و روابط تجاری، سیاسی و فرهنگی محکمی دارند و این گونه اظهارات خارج از عرف دیپلماتیک تاثیری در روابط و دوستی دو کشور ایران و آذربایجان نخواهد داشت.

وی گفت: سیستم های مختلف سیاسی، نظامی و فرهنگی کشور این اظهارات اردوغان را محکوم کردند و سفارش ما به رئیس جمهور ترکیه این است که حرمت دوستی ایران و ترکیه را حفظ کند و در محدوده اختیارات کشور خود اظهارنظر کند و روابط دوستی دو کشور را که سال ها بدون تنش ادامه داشته، در حد اعلی حفظ کند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مجلس بعد از هشت روز تعطیلی از فردا شروع خواهد شد و بعد از جلسه با اعضای کمسیون امنیت ملی بیانیه ای هم در این خصوص صادر خواهد شد.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha