جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آرم جامعه مدرسین

حوزه/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای آورده است: جامعه مدرسین هرگونه کلام مداخله جویانه و تعرض به تمامیت ارضی و حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران را محکوم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای اظهارات مداخله جویانه اردوغان را محکوم کرد که متن آن به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اظهارات مداخله جویانه اردوغان، سخنانی خام اندیشانه و به دور از عقل و تدبیر سیاسی است.
این اظهارات که ناشی از تفکر پوچ سلطه گری و بلند پروازی های اردوغان در ترسیم اندیشه نوعثمانی گری و کسب قدرت منطقه ای است به سرنوشت موهوم و تاریکی دچار خواهد شد ه است.
پیوند های سیاسی آلوده دولت ترکیه با اسرائیل و دشمنان مقاومت وهمچنین حرکت در مسیر فتنه انگیزی های استکبار در سوریه، عراق و قفقاز، نشان از اعتماد به دشمنان امت اسلامی و دوری از ملت‌های مسلمان دارد.

حمایت‌ها و همراهی‌های ایران خطر سقوط را از دولت اردوغان در کودتای سال۲۰۱۶ دور کرد. حال آیا این سخنان حاشیه دار با منطق قدرشناسی و منش همسایگی و حسن همجواری سازگار است؟

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکومیت هرگونه کلام مداخله جویانه و تعرض به تمامیت ارضی و حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران، اعلام می‌دارد: ایران یکپارچه، در وحدتی بی‌نظیر و مستحکم تمام قومیت‌ها و تفاوت‌های فرهنگی را در کنار خود همچون یک فرصت و موهبت می‌داند و تنوع اقوام را در وحدت ایمانی و ملی به یک قدرت فرهنگی تبدیل کرده است.
نگاه اسلامی، برادری و همدلی اقوام ایرانی، حقیقتی پایدار و ماندگار است و آذربایجان عزیز که بخشی از هویت، فرهنگ و تمدن ایران ماست برای همیشه ایرانی باقی خواهد ماند.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

سید هاشم حسینی بوشهری
نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha