سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
جلسه اعضای بنیاد مکتب حاج قاسم استان البرز با امام جمعه کرج

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه باید در مکتب حاج قاسم از کارهای ویترینی و نمایشی فاصله گرفت، تأکید کرد: در این مکتب باید بیشتر به امور زیربنایی، فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی پرداخت و آن را ترویج و توسعه داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، جمعی از اعضای بنیاد مکتب حاج قاسم البرز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج با حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی دیدار و گفتگو کردند.

امام جمعه کرج در این جلسه با بیان اینکه مکتب حاج قاسم تبلور یافته مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است، گفت: مکتب حاج قاسم، مکتب مستقلی نیست و در ادامه همان مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

وی، «جامعیت» و «تضمین اجرایی» را دو ویژگی هر مکتبی عنوان کرد و افزود: در بحث «جامعیت»؛ یک مکتب باید در محدوده انسانی جامعیت داشته باشد یعنی بتواند «انسان‌سازی»، «خانواده سازی»، «جامعه سازی»، «نظام سازی» و «تمدن سازی» کند.

امام‌جمعه کرج اظهار کرد: اگر یک مجموعه‌ای از قوانین و مباحث نظری و عملی بتوانند یک انسان، خانواده، جامعه، نظام و تمدنی را بسازند، می‌توانیم آن را به‌عنوان یک «مکتب» نام‌گذاری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در ادامه به بیان ویژگی دوم هر مکتب یعنی «تضمین اجرایی» پرداخت و تصریح کرد: هر مکتب باید به آسایش دنیا و سعادت آخرت منجر شود لذا اگر شما در مکتب حاج قاسم قرار بگیرید باید در دنیا آرامش و سعادت آخرت را هم داشته باشید.

وی با تأکید بر اینکه همت مجموعه مکتب حاج قاسم باید بر «انسان‌سازی»، «خانواده سازی»، «جامعه سازی»، «نظام سازی» و «تمدن سازی» باشد، گفت: باید از کارهای گذرا و مقطعی فاصله گرفته و بیشتر به مسائل بنیادین به‌صورت عمیق و دقیق پرداخت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه باید در مکتب حاج قاسم از کارهای ویترینی و نمایشی فاصله گرفت، تأکید کرد: در این مکتب باید بیشتر به امور زیربنایی، فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی پرداخت و آن را ترویج و توسعه داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه باید از مکتب حاج قاسم المان‌هایی برای نمایش در سطح استان طراحی و تهیه شود، گفت: باید از این مکتب المان‌هایی تولید و در سطح استان جانمایی کرد تا افراد با نگاه به آن به یاد ابعادی از زندگی حاج قاسم بیافتند.

وی با بیان اینکه مکتب سازی باید با تکیه‌ بر حاج قاسم باشد، عنوان کرد: در تبیین و بیان موضوع باید از شهدایی که در این مکتب هم بزرگ شدند نام برد، چراکه در حوزه‌های مختلف رفتاری حاج قاسم شهدای بسیاری هم از دوران دفاع مقدس و هم در دوران دفاع از حریم و حرم بوده‌اند که باید به آن‌ها نیز پرداخته شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه خاطرنشان کرد: مکتب حاج قاسم نشر دهنده فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در خاتمه با تأکید بر اینکه کار روی آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری و آینده‌نگری است، تأکید کرد: با توجه به تعداد بالای دانش آموزان در سطح استان در تمام طرح و برنامه‌های خود این قشر را در نظر بگیرید چراکه که نتیجه‌بخش است و نتایج چشم‌گیر آن در آینده مشخص خواهد شد.

 در ابتدای این جلسه هر یک از اعضا به بیان گزارشی از عملکرد خود در این مجموعه پرداختند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha