جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که جامعه دینی بانوان شیعه باید جامعه فرهیخته ای متشکل از افراد مستعد و کوشا از بیوتات صالحه باشند، گفت: گروه های طلبگی و سفیران رضوان می توانند نقش اثرگذاری در این زمینه ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در نشست وبیناری که با حضور طلاب خواهر سراسر کشور برگزار و به صورت زنده از طریق لایو مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران پخش شد، اظهار داشت: مدارس علمیه خواهران و طلاب نقش مهمی در پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران دارند.

وی افزود: تقاضا داریم دختران و خواهران در حوزه های علمیه خواهران کمک کنند تا شناسایی خوبی نسبت به ضرورت حوزه، آینده حوزه و ظرفیت های آن صورت بگیرد و افراد مستعد، توانمند و صالحه برای تحصیل علوم دینی جذب حوزه شوند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به فعال شدن کانون های رضوان و فعالیت سفیران رضوان در مدارس علمیه خواهران، ادامه داد: سفیران رضوان کار بزرگی انجام می دهند و توفیق بزرگی نصیب آنها شده است که بتوانند در حوزه دین فعالیت کنند.

وی با بیان این که جامعه دینی بانوان شیعه باید جامعه فرهیخته ای متشکل از افراد مستعد و کوشا از بیوتات صالحه باشند، خاطرنشان کرد: گروه های طلبگی و سفیران رضوان می توانند نقش اثرگذاری در این زمینه ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، کانون های رضوان را قدم مبارکی در حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد و گفت: این جمع می توانند به حلقه های صالحه در جامعه تبدیل شده و در گسترش معنویت، توسعه معارف دینی، ترویج آرمان‎های انقلاب و توسعه احکام اسلامی در جامعه نقش مؤثری داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر خواهران طلبه به گروه های تأثیرگذار و کنشگر دینی در جامعه تبدیل شوند، همکاری های لازم را با نهادهای فرهنگی برای تقویت و گسترش فعالیت آنها در سطوح مختلف انجام خواهیم داد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که پذیرش در حوزه های علمیه خواهران امری مستمر و دست چین است و باید افرادی انتخاب و دست چین شوند که توانایی و استعداد تحصیل در حوزه های علمیه را داشته باشند و بتوانند در این مسیر موفق و تأثیرگذار ظاهر شوند.

وی با تأکید بر این که کانون های رضوان باید در طول سال برنامه شناسایی و آماده سازی افراد شایسته برای حضور در حوزه را داشته باشند و در این زمینه تلاش کنند، افزود: امیدواریم افرادی وارد حوزه شده و تربیت شوند که مصداق آیه «وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ» باشند و وقتی به سوی قوم خود برمی گردند بتوانند آنان را نسبت به گناه و نافرمانی خداوند بیم دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا کمالی نجف آبادی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    1 برای چگونگی فعالیت با سفیران رضوان نیاز به راهنمایی داریم تشکر