پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محسن انصاری نیا

حوزه/ انتظار حقیقی آن است که زمینه ساز ظهور منجی باشیم و از هر جهت آمادگی یاری امام را داشته باشیم، و الا انتظار ایستا و انتظاری که فقط بعد مُلِئَتْ ظُلْماً را شاهد باشد نمی‌تواند انتظار حقیقی باشد مثل تفکر غلط انجمن حجتیه.

خبرگزاری «حوزه» - سمنان/  «آدینه‌های مهدوی»، یک پرونده خبری در خبرگزاری حوزه است که برای یادآوری عزیزترینی که در این دل مشغولی های زندگی شده است غریب ترین، طرح ریزی شده تا شاید با عنایت حضرت صاحب الزمان (عج) باعث چشاندن نمکی از طعم زندگی مهدوی به جامعه گردد.

حجت الاسلام محسن انصاری نیا، دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان سمنان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، درباره وظیفه شیعیان در عصر غیبت و فلسفه غیبت سخن گفته است.

مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می خوانید:

زندگی امام زمان (عج) چه ابعادی دارد؟

زندگی امام عصر (عج) دارای دو جنبه است؛ یک جنبه یلی الحقی و یک جنبه یلی الخلقی که از جنبه یلی الحقی استفاضه از سوی خداست و از جنبه یلی الخلقی افاضه به خلق می نماید؛ مثل ترانس برق که واسطه است بین نیروگاه و لامپ های روشنایی.

راه های اتصال و تقرب به امام عصر (عج) چیست ؟

راه اتصال به امام (عج)، اضطرار متصله به ولی خداست یعنی ما پیوسته بایست به امام زمان خود احساس نیاز، توجه، توسل و بیقراری داشته باشیم تا این حس در ما به وجود نیاید نمی‌توانیم ادعا کنیم اتصال حقیقی به معصوم پیدا کرده ایم.

منظور از انتظار فرج چیست؟

انتظار حقیقی آن است که زمینه ساز ظهور منجی باشیم و از هر جهت آمادگی یاری امام را داشته باشیم، و الا انتظار ایستا و انتظاری که فقط بعد مُلِئَتْ ظُلْماً را شاهد باشد نمی‌تواند انتظار حقیقی باشد مثل تفکر غلط انجمن حجتیه.

دیدگاه دین اسلام درباره ظهور منجی چیست؟

مسئله ظهور از مسائل بدائیه است و وابسته به متغیرهایی است که تا اتفاق نیفتد ظهور تسریع نمی شود از سویی هجمه نظام طاغوت زیاد می‌شود در نزدیکی ظهور لکن از سویی باید اکثر انسان ها مستعد پذیرش منجی باشند و نیاز حقیقی در آنها به معصوم ایجاد گردد.

کسی که ادعا می ‌کند از سوی حضرت امام عصر(ع) جهت تبلیغ موضوعی مأموریت یافته است چه حکمی دارد؟

یکی از ابعاد زمینه سازی ظهور امام، بسط تمدن نوین اسلامی حول ولی فقیه است و تاسیس حاکمیت الهی. این که در روایات به انکار حاکمیت قبل از ظهور اشاره شده منظور حاکمیت های مدعی و دروغین است.

انجام چه اعمالی ما را به دیدار حضرت امام عصر(ع) نائل می ‌نماید؟

هر کس قبل از ظهور از غیر مسیر ولایت فقیه که ادله عقلی و ۱۹ موید نقلی دارد بخواهد مدعی راهیابی به عصر ظهور باشد، مسیر انحراف است و در تقابل با مسیر امام.

نظر شما در مورد مسجد جمکران چیست؟ آیا واقعاً فضیلت زیادی دارد؟ چرا که عدّه‌ ای در مصاحبه‌ ها و سایت ‌ها درباره سند این مسجد، شبهاتی مطرح کرده ‌اند.

مسجد مقدس جمکران مورد تایید زعمای بزرگ شیعه است و به عنوان مسجدی که نقطه وصل با امام زمان(عج) و رافع حاجات مومنین و شیعیان در عصر غیبت است، مطرح بوده و فضایل ویژه ای برای آن ذکر شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha