شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علیرضا هراتی - ازنا لرستان

ولایت فقیه از ارکان مهم نظام ما است و جمهوری اسلامی بدون ولایت معنا ندارد، چرا که در این صورت شبیه دیگر انقلاب ها و حکومت های منطقه می شدیم که بدون رهبری ، انقلاب‌شان عمر چندانی نداشته است.

حجت الاسلام علیرضا هراتی، در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری «حوزه»، با تبرک ایام الله دهه  فجر به دستاورهای این نهضت اشاره و اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به وقوع پیوست که در آن زمان کسی فکر نمی کرد بتوان حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را تغییر داده و نظام اسلامی را در ایران حاکم کرد.

امام جمعه ازنا افزود: وقتی امام خمینی (ره) می خواستند نظام پادشاهی را در ایران تغییر دهند، حتی بسیاری از انقلابیون هم  به این مهم ایمان نداشته و فکرنمی کردند به ثمر نشسته و بعد از حکومت ائمه اطهار ، حکومتی  پس از سالها بر اساس آموزه  و تفکرات اهل بیت(ع) شکل بگیرد!

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران ، در عرصه های مختلف برای کشور  منشاء تحول بود که شاید مهم ترین دستاورد آنرا  بتوان روی کار آمدن حکومتی بر اساس آموزهای دینی و الهی و با هدایت یک مرجع تقلید عنوان  کرد.

این پژوهشگر دینی، بیان داشت: این مهم امتیاز بزرگی برای انقلاب است که  هدایت آن را شخصیتی دینی و یک مرجع تقلید بر عهده داشته که توانست انقلاب را در مسیر احکام الهی به دور از بحران ها به پیش ببرد.

حجت الاسلام هراتی، ادامه داد: ولایت فقیه از ارکان مهم نظام ما است و جمهوری اسلامی بدون ولایت معنا ندارد، چرا که در این صورت شبیه دیگر انقلاب ها و حکومت های منطقه می شدیم که بدون رهبری ، انقلاب اشان عمر چندانی نداشته است.

وی  با اشاره به نقش ولایت فقیه  در پیشبرد اهداف انقلاب گفت : در اوایل دوران انقلاب بود که دشمنان داخلی و  خارجی به بهانه های مختلف در صدد ضربه زدن به این حرکت بودند ولی امام خمینی (ره) با دید  و افق بالا  و درایت خود توانستند همه مسایل  و مشکلات پیش آمده را حل نمایند.

امام جمعه ازنا، ادامه داد: بعد از ارتحال امام خمینی (ره) نیز این مسیر توسط نایب بر حق ایشان،آیت الله العظمی خامنه ای به درستی ادامه یافت و کشور هر روز پله های ترقی  و پیشرفت را طی کرد .

وی تاکید کرد: امروز هم با توجه به شرایط جهان و از طرفی تحریم های ظالمانه ای که علیه ایران انجام شده است، قطعا تنها مسیر نجات و پیشرفت کشور پیروی از منویات مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام 313/18

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha