یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ترابی - بروجرد

امام جمعه بروجرد روحانیت را پاسدار اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) و حافظ دیانت مردم خواند و گفت: روحانیون باید پویایی معنوی و حرکت دینی را در جامعه بوجود آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی، شب گذشته در مراسم پاسداشت خدمات آیت الله غلامرضا مولانا بروجردی، در مسجد حضرت ولیعصر(عج) بروجرد، روحانیت را پاسدار اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) و حافظ دیانت مردم خواند و گفت : طلاب و روحانیون باید در مسیر مبارزه با بدعت ها، تمام تلاش خود را بکار گیرند.

وی با بیان این که علما با کسب علم  و دانش و بکارگیری آن در جامعه، مسئولیت خطیر خود که همانا تبلیغ دین است را انجام می دهند، افزود:روحانیون باید پویایی معنوی و حرکت دینی را در جامعه بوجود آورند.

 امام جمعه بروجرد تصریح کرد: هیچ مکتبی در دنیا به اندازه اسلام، برای علم و و دانش اهمیت قائل نشده و همین موضوع ارزش فراگیری علم و و انتقال انآن به جامعه را آشکار می سازد.

 حجت الاسلام والمسلمین ترابی با بیان این که اگر عالمی در جامعه به وظیفه خطیر خود که توجه نکند، مسئول خواهد بود، خاطر نشان کرد: عالمان بزرگی همچون آیت الله العظمی بروجردی(ره) و امام خمینی(ره) با بکارگیری علم و دانش خود  در راستای هدایت و سعادت جامعه، توانستند اسلام را به جهانیان معرفی کنند.

وی در پایان با اشاره به این که آیت الله مولانا بروجردی توانسته با تالیف50 اثر، خدمات ارزنده ای به اسلام و مکتب تشیع ارائه دهد، ابراز داشت: کتابخانه عمومی آیت الله مولانا با بیش از 22 هزار عنوان کتاب، در خدمت محققان و مردم بروجرد است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha