شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 387524
۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه/ سخنران مسجد مقدس جمکران در سخنانی شیوه دعا برای حضرت مهدی(عج) و تعجیل در فرج ایشان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی سه شنبه شب در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: اگر از قلب ما سؤال شود، چرا آنقدر برای ظهور دعا می‌کنیم، بعضی از ما می‌گوییم امام ظهور کند گرفتاری‌های شخصی ما را رفع کند درحالیکه در دعا به ما گفته‌اند که امام ظهور کند تا ما به دنبال برنامه‌های دینی و الهی خداوند برویم.

مسئول سابق مركز اسلامی سوئد افزود: شاید به ذهن ما برسد این سخن برای غیر مسلمان‌ها و کسانی است که منتظر امام (عج) نیستند، در حالی که همان‌هایی که تصور می‌کردند جزو منتظران هستند این مطالب را بیان می‌کنند. بنابراین در یک برهه ما امام زمان (عج) را می‌خواهیم برای وجود خود ایشان و یک برهه هم برای حوائج خودمان می‌خواهیم، بنابراین باید در دعاهای ظهور امام دقت کنیم و از خدا بخواهیم ما را از آنهایی قرار بده که زمان ظهور حضرت(عج)، سرعت و سبقت در انجام خواسته‌های امام(عج) بگیریم نه اینکه خواسته‌های خودمان بر امور دیگر اولویت داشته باشد.

نویسنده کتاب « يكصد موضوع اخلاقی در قرآن و حديث » با اشاره به فرمایشی از آیت الله بهجت(ره)، خاطرنشان کرد: آیت‌الله بهجت (ره) می‌فرمودند بیش از آنکه برای ظهور امام زمان (عج) دعا کنیم، برای قابلیت ظهور ایشان دعا کنیم، بنابراین ما باید این آمادگی و قابلیت را داشته باشیم دعا برای ظهور امروز به یک شعار تبدیل شده است اما واقعا آیا آن آمادگی در ما هست و قابلیت ظهور را داریم؟

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی بیان داشت: عصر ظهور امام زمان (عج) چند ویژگی دارد، یکی از این ویژگی‌ها گذشت، همدردی و همدلی مؤمنین با هم است، آیا ما امروز این شرایط را داریم؟

وی ادامه داد: فردی نزد امام باقر(ع) آمد و به ایشان اعتراض کرد که چرا شما در برابر حکام ظالم بنی‌امیه قیام نمی‌کنید،‌ جواب خدا را چطور می‌خواهید بدهید؟ در کوفه هزاران شمشیر زن آماده هستند، شما یک اشاره کنید اینها جانشان را در راه شما می‌دهند! امام در پاسخشان فرمود که جان بماند، آیا به این رسیده‌اید که اگر یک مؤمنی گرفتاری مالی داشت دستش را در جیب و حساب برادرش ببرد و به اندازه نیازش بردارد و زمانی هم که برادر متوجه شد، او را تشویق کند؟ آن فرد پاسخ داد که خیر، ما به اینجا نرسیده‌ایم! امام(ع) هم گفت؛ کسی از مال خود حاضر نیست بگذرد، چطور می شود از جانش بگذرد؟ همین نکته را درباره منتظران ظهور مهدی موعود (عج) باید مدنظر قرار دهیم.

سخنران مسجد مقدس جمکران گفت: همه باید در رفتار و کردار آماده و مهیّای ظهور حضرت باشیم و موانع ظهور را که خود مسببّ آن هستیم را کنار بزنیم.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha