جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله  حائری شیرازی

عضو خبرگان رهبری گفت: امام حسین(ع) مصیبت عاشورا را به یک پیروزی تبدیل کرد و یاران ایشان با صبر، استقامت و بصیرت خود، عاشورا را به کانونی برای افزایش بصیرت انسان‌ها تبدیل کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی عصر امروز در مدرسه علمیه امام صادق (ع)چهارباغ اصفهان با تسلیت ایام محرم و عزاداری امام حسیین(ع) اظهار کرد: امام حسین(ع) مصیبت عاشورا را به یک پیروزی تبدیل کرد و یاران ایشان با صبر، استقامت و بصیرت خود، عاشورا را به کانونی برای افزایش بصیرت انسان‌ها تبدیل کردند.

وی افزود: حضرت سلیمان(ع) پس از دریافت نعمت‌های الهی می‌فرمود که این از فضل پروردگار من است و شکرگزار نعمت‌ها بود بنابراین انسان باید با نعمت‌ها، برخورد شاکرانه‌ای داشته باشد تا مبادا نعمت‌ها به تهدید تبدیل شود.

این استاد حوزه  ابراز کرد: صلح امام حسن(ع) با معاویه برای ایجاد بصیرت بود و بسیاری از مردم با این صلح از عملکرد شوم معاویه آگاه شدند و بصیرت یافتند.

وی ادامه داد: اقدامات حضرت زهرا(س) همچون ایستادگی در برابر کسانی که می‌خواستند از امام علی(ع) بیعت بگیرند و همچنین ، گریه‌ها، سخنرانی‌ها و پنهان بودن قبر ایشان نیز برای ایجاد بصیرت در میان مردم بود تا مردم راه را بیابند.

آیت‌الله حائری شیرازی گفت: امام حسین(ع) پس از شهادت امام حسن(ع) راه ایشان را ادامه داد تا زمانی که یزد به حکومت رسید و پس از قیام ایشان مردم تفاوت شهدای کربلا و کشته شدگان اشقیا را به خوبی دریافتند و از انحراف به وجود آمده در دین توسط یزید آگاه شدند.

وی با اشاره به آیات سوره جمعه گفت: برخی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) قرآن را بر زمین گذاشتند و از مکتب اهل‌بیت(ع) فاصله گرفتند اما برخی ثابت قدم ماندند و در راه اسلام حقیقی جان فشانی کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شهدای انقلاب اسلامی با بصیرت به شهادت رسیدند اما امروز می‌بینیم که داعشی‌ها بدون بصیرت کشته می‌شوند و خون خود را هدر می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha