چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ تودیع نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه چشم امید مردم به ایام محرم و روضه است، گفت: کاشان، در حسینی بودن مشهور و مطرح است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در کاشان، اظهار داشت: آیت الله سلیمانی حقیقتا یک خطیب هستند و خطبه‌های مهمی را قرائت کرده اند و امید است روزهای خوبی را برای کاشان و مردم دارالمؤمنین این شهرستان شاهد باشیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه به فضیلت، معنویات، دانش، پختگی و مردم داری مرحوم آیت الله سید مهدی یثربی(ره ) هم اشاره کرد و افزود: ایشان 27 سال به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با خدمات ارزنده، به خوبی درخشیدند.

 وی با اشاره به خدمات 14 ساله آیت الله نمازی در سنگر نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه کاشان، ادامه داد: آیت الله نمازی از نجف تا قم همراه امام، انقلاب بود و رهبر معظم انقلاب از ایشان به «عالم مجاهد» یاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه چشم امید مردم به ایام محرم و روضه است، افزود: کاشان در حسینی بودن مشهور و مطرح است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی را برای ما ایجاد کرده است، گفت: برای دفاع از سلامت مردم به صورت موقت مردم از فیض نماز جمعه در برخی نقاط کشور محروم ماندند در حالی که برکات زیادی در این نماز وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری اجتماع عظیم مؤمنان در نماز جمعه را نماد این اجتماع باشکوه دانست و خاطرنشان کرد: از این همبستگی جامعه اسلامی مثل یک نهال ریشه می‌گیرد و هم دشمنان را به خشم می‌آورد و این سازماندهی است که خدای متعال برای بندگی در نظر گرفته است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در پایان حکم رهبر معظم انقلاب را قرائت کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عباسعلی سلیمانی دامت افاضاته

اکنون با پایان یافتن مسئولیت عالم مجاهد جناب حجةالاسلام والمسلمین آقای نمازی دامت توفیقاته و با تشکر از فعالیت‌های علمی و اجتماعی ایشان در دوران اشتغال در کاشان، جنابعالی را به امامت جمعه‌ی کاشان و نمایندگی خود در آن منطقه منصوب می‌کنم.

کاشان علاوه بر افتخارات تاریخی و پرورش برجستگان علمی و چهره‌های کم‌نظیر در فقه و حدیث و علوم عقلی و ادبیات و اخلاق که حقّاً مایه‌ی مباهات است، در دوران کنونی و در حوادث مهم انقلاب و نظام اسلامی نیز مجاهدت مردمی و وفاداری به آرمانها را به حدّ نصاب کامل رسانیده است. مردم عزیز و با ایمان و انقلابی کاشان در همه‌ی صحنه‌های خدمت و تلاش حضور داشته و به وظائف دینی و انقلابی خود جامه‌ی عمل پوشانده‌اند.

انتظار می‌رود جناب‌عالی با همه‌ی توان در خدمات دینی و اجتماعی حضور یافته و سلوک مردمی با همه‌ی قشرها بویژه جوانان و تکریم خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران را ممشای همیشگی خود قرار دهید. غنی ساختن محتوای خطبه‌های نماز جمعه با معارف دینی و هدایت‌های سیاسی توصیه‌ی دیگر اینجانب است.
امید است با برطرف شدن بلای همه‌گیر بیماری، اجتماع نماز جمعه و محافل پر رونق دینی و معروف کاشان بار دیگر دل‌ها و جان‌های مردم عزیز را صفا و نورانیت بخشد.
توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۲۵ مرداد 1399

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha