پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: از همه آزادمردان و مسلمانان می خواهیم که جواب دندان شکنی به هتاکان بدهند، چرا که توهین به رسول خدا (ص) در اصل توهین به مقدسات همه ادیان الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان در کردستان، جمعی از اساتید، طلاب و روحانیون مدرسه سفیران هدایت بیجار امروز تجمعی در اعتراض به توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اعظم(ص) برگزار کردند.

در این مراسم، حجت الاسلام سیدموسی محمودی اظهار داشت:  توهین به مقدسات مسلمانان، به نوعی نشان دهنده دریوزگی و درماندگی آنان در مقابل اسلام و آرمان انقلاب اسلامی است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در ادامه با اشاره به اینکه امروز جهان غرب به بن بست اعتقادی و سیاسی رسیده است، تاکید کرد: دین ستیزی که در سالهای اخیر در جهان شدت گرفته است نشانه ای محرز از ترس جریان جهانی صهیونیسم به سرکردگی آمریکا دارد که این عملکرد نوعی فراکنی از سوی این معاندن و دین ستیزان است.

استاد حوزه ادامه داد: زمانی که موج اسلام گرایی جوانان اروپایی شتاب گرفت، از آن زمان سیاست اسلام هراسی در بین سیاستمداران غربی، صهیونیستی و آمریکا در دستور کار قرار گرفت.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به اینکه باورهای غربی در برابر حقانیت اسلام به زانو درآمده است، گفت: سؤالی که وجود دارد این که آیا توهین به مقدسات و اعتقادات دینی دیگران می تواند مصداق آزادی بیان باشد؟! بی شک هرگز چنین نبوده و نیست. توهین به مقدسات اسلام و سایر ادیان شاید در یک پروسه کوتاه مدت باعث ایجاد یک موج مثبت به نفع هتاکان باشد، ولی در بلندمدت نتیجه عکس خواهد داشت و همین هتاکی ها زمینه ساز وحدت بیشتر در جهان اسلام می شود.

وی اظهار کرد: البته باید از سکوت برخی سران کشورهای اسلامی در این قضیه ابراز تاسف کرد، زیرا سکوت کشورهای به اصطلاح مسلمان زمینه ساز گستاخی بیشتر اسلام ستیزان خواهد شد.

این  استاد حوزوی با اشاره به اینکه نباید جهان اسلام در مقابل توهین ها سکوت کند، گفت: از همه آزادمردان و مسلمانان می خواهیم که جواب دندان شکنی به هتاکان بدهند، چرا که توهین به رسول خدا (ص) در اصل توهین به مقدسات همه ادیان الهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    0 0
    سلام آيا تحت قانون آزادي بيان در فرانسه ميتوان كاريكاتور باب يا بهاءالله را كشيد ومنتشر كرد؟ يا اين كار توهين به بهاييان در آن كشور محسوب ميشود؟