جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نادعلیزاده امام جمعه جویبار

حوزه/ طلاب خواهر باید بین بانوان جامعه حضور بیشتری داشته و با پاسخ به مسائل شرعی " و "مشاوره خانواده " گره از مشکلات و مسائل خاص این قشر باز کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مدیران و معاونان مدرسه علمیه الزهرا ( س) و مرکز تخصصی ریحانه الرسول( س) جویبار با امام جمعه جدید این شهرستان دیدار کردند.

حجت الاسلام نادعلیزاده، در این دیدار ، ضمن تجلیل از فعالیتهای صورت گرفته در حوزه علمیه خواهران گفت: خوشا به سعادت کسانی که عمرشان در راه خدمت گذاری به حوزه های علمیه و مردم می گذرد؛ کسانی که در جایگاه خدمت و تدریس در حوزه ها هستند برکت عمرشان زیاد است  چرا که این افراد هزاران نفر را جهت تبلیغ دین تربیت می کنند.

وی ضمن اشاره به پیشرفت در مسائل علمی و اهتمام ورزی طلاب به فراگیری علم ، بر مساله اخلاق و تهذیب نفس تاکید کرده و اعلام کرد: هر طلبه به هر میزانی که استعداد دارد باید در تحصیل علم و اخلاق جدیت داشته باشند؛ البته  طلاب باید علاوه برعلم آموزی، مقید به رعایت زیّ طلبگی در زندگی بوده و اعمال عبادی منظمی درطول شبانه روز برای خود تنظیم کرده و در این راه باید مراقبت داشته باشند تا تعادل حفظ شود.

امام جمعه جویبار با اشاره به اخلاص و تقوایی که بزرگان حوزه های علمیه در گذشته داشته و دارند، تاکید کرد: ماندگاری آثاری چون کتب شهید مطهری به واسطه اخلاصی است که در فراگیری کسب علم داشته اند؛ همچنین در کنار آن غنیمت دانستن اوقات و هدر ندادن عمر می باشد .

وی با تاکید بر نقش موثر خواهران طلبه به عنوان مبلغ در رفع بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه گفت: " ما از مجموعه حوزه علمیه خواهران انتظار داریم که همچون گذشته حضور فعال در ستاد نماز جمعه داشته و در 2بخش " پاسخ به مسائل شرعی " و "مشاوره خانواده " در نماز جمعه فعالیت نمایند؛ همچنین با حضور در اجتماع بانوان، گره از مشکلات و مسائل خاص این قشر باز کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha