جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طبرسی - مازندران

حوزه / آیت الله طبرسی، بر ضرورت وحدت و همدلی دولت و مجلس به منظور رفع معضل بیکاری در کشور، تأکید کرد و گفت: رفع معضل بیکاری در گرو تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش کارشناسان کشاورزی که با موضوع اقتصاد مقاومتی در ساری برگزار شد، با اشاره به این که مقام معظم رهبری سال ها است که بر مسأله اقتصاد مقاومتی تأکید دارند، اما در مقام عمل شاهد اقدام ملموسی نبوده ایم، اظهارداشت: تأکید ایشان در نامگذاری شعار امسال نشان دهنده نارضایتی رهبری از اقدامات صورت گرفته در این خصوص بوده است.

وی با بیان این که اقتصاد اسلامی بهترین شیوه برای اداره جامعه است، خاطرنشان کرد: باید با تحقق آن، این مسأله را به عنوان الگوی جهانی به سایر کشورها معرفی کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که امروز وظیفه دولت حمایت از سرمایه گذاران داخلی است، تصریح کرد: امروز بسیاری از ظرفیت های داخلی در حوزه اقتصادی بدون استفاده مانده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که دولت نقش مهمی در تقویت بخش خصوصی دارد، افزود: باید حمایت از این بخش را مورد اهتمام قرار دهد تا شاهد رشد و رونق تولید در داخل باشیم که این همان تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که با تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی می توانیم بر بسیاری از چالش های اقتصادی مقابله کنیم، افزود: متأسفانه در حال حاضر اقتصاد کشور به دلیل وابستگی شدید نفتی از پایه های محکمی برخوردار نیست.

وی با بیان این که امروز جامعه در انتظار اقدامات ملموس دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی است، بیان داشت: یکی از شاخص های مهم اقتصاد مقاومتی فعال کردن تولیدات داخلی و زمینه سازی برای فرصت های شغلی است.

این استاد حوزه  با بیان این که باید اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی معضل بیکاری نیز در کشور رفع خواهد شد، افزود: در حال حاضر یکی از مسائل مهمی که کشور به ویژه جامعه جوان با آن دست و پنجه نرم می کند مسأله بیکاری است.

وی بر ضرورت وحدت و همدلی دولت و مجلس به منظور رفع معضل بیکاری در کشور تأکید کرد و گفت: با تحقق عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی کشورمان در همه بخش ها روی پای خود خواهد ایستاد و دیگر شاهد وابستگی کشور به غرب نخواهیم بود.

آیت الله طبرسی با بیان این که متأسفانه واردات بی رویه محصولات کشاورزی همواره ضربات سنگینی به بدنه کشاورزی وارد کرده و موجب شده بخشی از فعالیت های کشاورزی در منطقه تعطیل شود، تصریح کرد: امروز کشاورز ما نیازمند حمایت بخش دولتی است تا بتواند روی پای خود بیاستد.

امام جمعه ساری با اشاره به تکریم کشاورزان در مراحل مختلف تولید و کارهای اداری افزود: کشاورزی و دامداری شغل انبیاء بوده که باید با تکریم این قشر زحمتکش جوانان را نیز به امر تولید و کشاورزی تشویق کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha