جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عید فطر

حوزه/ معاون حوزه علمیه مازندران، عيد فطر را ادغام سياست و عبادت در اسلام خواند و گفت: استکبار جهاني و دشمنان اسلام از حضور يکپارچه و وحدت‌بخش مردم در نماز عيد فطر مي‌ترسند.

حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران گفت: عيد فطر پاداش مومنان و پيام آن تطهير جسم و روح از هواپرستي و خود‌خواهي‌ها و تسليم در برابر الهي است.

وی با بیان این که عيد سعيد فطر نماد بزرگ اتحاد و مظهر وحدت مسلمانان است و اين عيد بزرگ‌ترين عيد مسلمانان است، افزود: حضور پر شور و گسترده مردم در نماز عيد فطر نشانه وحدت و انسجام ميان مسلمانان است‌.

استاد حوزه علمیه مازندران تصريح کرد: عيد فطر روز بازگشت به خويشتن و بايد اين مهم را در تمام ايام صيانت و حفظ کرد.

حجت الاسلام زارع با بیان این که روزه يکي از مؤثرترين راه‌هاي به دست آوردن تقوا و حفظ کردن خود در صراط مستقيم است، ادامه داد: افزود: يک ماه روزه‌داري همراه با توسل و تلاوت‌ قرآن انسان را به قرب الهي نزديک کرده و گناه را از انسان دور مي‌دارد.

معاون حوزه علمیه مازندران، عيد فطر را گامي در پيشبرد اهداف دين و به دست آوردن ذخاير الهي براي انسان خواند و گفت: حفظ اين سرمايه معنوي از اوجب واجبات است.

حجت الاسلام زارع تصريح کرد: عيد فطر عيد بازگشت به فطرت اوليه يعني خداجويي و خدادوستي است وي يادآور شد: عيد سعيد فطر اجتماع سياسي و عبادي مردم خداجويي است که بعد از يک ماه عبادت براي اتحاد و همبستگي و ابراز انزجار و نفرت جمعي از شيطان‌هاي زندگي دور هم جمع شدند.

وی با بيان اينکه خداوند در کنار اين اجتماع بزرگ واجبات ديگري را مقرر داشته است، گفت: زکات فطره در آيات متعددي مورد تأکيد قرار گرفته و همراه با ذکر ياد خدا خوانده شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: فطره دادن يکي از راه‌هاي رفع محروميت و کمک به مستمندان و زدودن فقر از جامعه است که مسلمانان در پايان يک ماه بندگي بايد براي پرداخت آن اقدام کنند.

معاون حوزه علمیه مازندران، عيد فطر را ادغام سياست و عبادت در اسلام خواند و گفت: استکبار جهاني و دشمنان اسلام از حضور يکپارچه و وحدت‌بخش مردم در نماز عيد فطر مي‌ترسند.

حجت الاسلام زارع صفوف به هم پيوسته نماز عيد فطر را يادآور شد و تصريح کرد: دشمنان مي‌فهمند که انسجام و وحدت مسلمانان جهان جايي را براي حضور آن‌ها باقي نمي‌گذارد و بايد خود را از صحنه امت و ملت اسلامي دور نگه دارند.

معاون حوزه علمیه مازندران گفت: عيد سعيد فطر اجتماع سياسي و عبادي مردم خداجويي است که بعد از يک ماه عبادت براي اتحاد و همبستگي و ابراز انزجار و نفرت از پليدي و ناپاکي، دور هم جمع شدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عيد فطر عيد بازگشت به فطرت اوليه و خداجويي و خدادوستي در انسان است، افزود: نماز عيد سعيد فطر پيام وحدت مسلمانان جهان در مقابل دشمنان كينه‌توز اسلام و مسلمين است و بر اين اساس همواره تاكيد شده كه نماز عيد فطر با شور و استقبال گسترده برپا شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha