جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید احمدرضا شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو، تصریح کرد: دانشجویان امید آینده و ذخیره حیاتی کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو پیام تبریکی صادر کرد.

متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شانزدهم آذر ماه ۱۳۳۲ یادآور حماسه ضد استکباری و استبدادی در تاریخ ایران است و به عنوان نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی و مظهر ایثار، از خود گذشتگی، پایداری، استقلال و آزادی است تا سندی دیگری از سرافرازی فرزندان این مرز و بوم را برای همیشه در تاریخ ثبت نماید.

در این روز دانشجویان در اعتراض به سفر معاون وقت رئیس جمهور آمریکا در دانشگاه تهران به عرصه آمدند و دژخیمان رژیم منحوس پهلوی سه تن از این دانشجویان را به خاک و خون کشیدند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر ساله دانشجویان آگاه و انقلابی یاد آن روز را گرامی می دارند و پایداری در مقابل نظام سلطه را وظیفه تمام ناشدنی یاد می‌کنند.

فعالان دانشجویی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ادامه توطئه های دولت آمریکا علیه ملت ایران با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا این پیام را به ملت های مظلوم از یک سو و نظام سلطه از سوی دیگر رساندند که تحت هیچ شرایطی وابستگی و حقارت کشور عزیزشان را نمی پذیرند و امروز نیز دانشجویان متعهد و بصیر با حضور پر شور در تمامی عرصه های علمی ، فرهنگی و اجتماعی، در مسیر توسعه و پیشرفت همه جانبه این آب و خاک پرگهر گام بر می دارند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه ۱۶ آذر، مقام شامخ دانشجویان که امید آینده و ذخیره حیاتی کشور هستند را ارج می نهم و امید آن دارم که جامعه دانشگاهی و دانشجویان عزیز بویژه دانشجویان لرستانی به مدد ایمان، اندیشه، تلاش مستمر و بی‌وقفه با همراهی اساتید فرهیخته در کنار مدیریت و کارکنان شریف دانشگاه ها همواره در توسعه ایران اسلامی موفق باشند و با یاری خداوند متعال در برداشتن گام های مستحکم و مطمئن در مسیر اعتلای نام کشور خویش در سطح جهان کوشا و پرتلاش اقدام نمایند.

«والسلام علیکم و رحمة ا... و برکاته»

سید احمدرضا شاهرخی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha