چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کمیته حقوق بشر عربستان

حوزه/ کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربستان اقدامات وحشیانه رژیم آل سعود در بازداشت علمای شیعه عربستان را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربستان اقدامات وحشیانه رژیم آل سعود در بازداشت علمای شیعه را محکوم کرد و گفت: اینگونه رفتار های سرکوبگرانه که رژیم آل سعود در پیش گرفته و آزار و اذیت علمای دینی که خواهان اصلاحات هستند و متفکران، دانشگاهیان و صاحب نظران و فعالان و بازداشت آنان، نشان دهنده دروغ ادعای محمد بن سلمان در خصوص اجرای اصلاحات در این کشور است.

این کمیته در بیانیه خود تأکید کرد: بازداشت ها و نقض حقوق نشانگر سلطه گری و جلوگیری از اصلاحات و محدودیت آزادی ها و بستن دهان ها و محدود کردن آزادی هایی است که قانون اساسی و حقوق بشر ضامن آن بوده، می باشد.

کمیته دفاع از حقوق بشر به اقدام عناصر امنیتی رژیم آل سعود در یورش به منزل سید هاشم الشخص عالم برجسته منطقه شیعه نشین احساء اشاره کرد و گفت: عناصر رژیم با اسلوب وحشیانه و خشونت بار به منزل این عالم شیعه هجوم برده و بدون رعایت حرمت خانواده و با ایجاد رعب و وحشت، وی را بازداشت کردند.

این کمیته حقوقی بیان داشت: بازداشت های رژیم آل سعود در چارچوب سرکوب هماهنگ شده برای هدف قرار دادن علمای دینی است به وظیفه خود در برگزاری نماز جماعت و بیان احکام دین خود به مردم عمل می کنند.

کمیته حقوق بشر در شبه جزیره به اقدام مقامات سعودی در بازداشت شیخ عباس السعید و سید خضر العومی از روحانیون شیعه استان قطیف در یازدهم ماه نوامبر اشاره کرد و افزود: مقامات رژیم، منزل این دو عالم شیعه را مورد هتک حرمت قرار دادند و در منزل ویرانی به بار آورده و آشوب به پا کردند بدون اینکه هیچگونه حکم یا توضیحی در خصوص بازداشت ارائه دهند.

کمیته دفاع از حقوق بشر، اقدامات سرکوبگرانه رژیم و سلب آزادی ها و ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان بی گناه و همچنین بازداشت های مستمر و خودسرانه را محکوم کرد.

این کمیته در پایان رژیم آل سعود را به آزادی فوری علما و تمامی بازداشت شدگان عقیدتی و فعالان حقوق بشر و زندانیان سیاسی دعوت کرد و از جامعه بین الملل خواست دست از حمایت سیاسی این رژیم دیکتاتوری بردارد و زمینه را برای سازمان های حقوقی فراهم کند تا بتوانند شکایت ها و گزارش های خود را در خصوص اقدامات سرکوبگرانه و کشتار فعالان ارائه دهند و همچنین متهمان را به دادگاه تحویل داده تا مجازات شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha