جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مذاکره

حوزه/ جامعه اسلامی دانشجویان استان همدان طی انتشار بیانیه‌ای اقدام تروریستی شهادت دکتر محسن فخری‌زاده را محکوم کردند و خواستار حذف تفکر مذاکره با آمریکا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، جامعه اسلامی دانشجویان استان همدان طی انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدام تروریستی آمریکایی اسرائیلی شهادت دکتر محسن فخری‌زاده خواستار ایستادگی و حذف تفکر مذاکره شدند که مشروح بیانیه چنین آمده است:

باسمه تعالی

منَ ‌المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
در میان مؤمنان مردانی هستند که برسر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستادند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند

بدون شک شهادت دانشمند انقلابی مجاهد «شهید محسن فخری زاده» به دست تروریست های دون مایه ، نشانه استیصال دشمنان و نظام سلطه در برابر موفقیت های ملت بزرگ ایران اسلامی در مسیر فتح قله های علم و فن‌آوری است.

این دانشمند مومن و انقلابی در تمامی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضوری موثر در عرصه های مختلف جهاد داشت و جزو پیشگامان توسعه علمی کشور و بنیانگذاران صنعت هسته ای بود و در جایگاه ریاست سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع نیز خدمات ماندگاری را برای ملت بزرگ ایران اسلامی به یادگار گذاشت. 

پس از پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی به دست پیر فرزانه حضرت امام خمینی(ره) صدای خرد شدن ستون های کاخ شیطانی استکبار به گوش جهانیان رسید و هر روز خشتی از این هیمنه فرو می ریزد.

و پس از انقلاب دوم که به گفته رهبر کبیر انقلاب مهمتر از انقلاب اول بود، دستان دشمن آلوده به خون این ملت از سرزمین عزیزمان جدا شده و استکبار جهانی دشمنی خود را با انقلاب و مردم ایران آشکارتر کرد  و هیچ ابایی از ابراز آن نداشت.

اقداماتی نظیر انهدام هواپیمای مسافربری، تحریم‌های ظالمانه، انفجار نفتکش ها، ترور مردم و دانشمندان، کودتای نوژه و بزرگترین مصداق آن شهادت سردار عزیز ایران حاج قاسم سلیمانی، و در آخرین اقدام ترور شهید محسن فخری زاده، تنها بخشی از دیوصفتی و پلیدی ذات آمریکاست.

اقداماتی که بی شک هر منطق و عقل سلیمی را قانع می‌کند که دشمنی آمریکا با ملت ایران از خوی استکباری و خبیث آمریکاست.

اما شوربختانه برخی از مسئولین جمهوری اسلامی چشمشان را بر روح شیطانی آمریکا بستند و چشم به ظاهر و دستکش مخملی پوشاننده دست چدنی آمریکا دوختند و راه علاج مشکلات جاری کشور را در بیرون از مرزها و به خصوص شیطان بزرگ می دانند و برای درمان، نسخه نشستن در پای میز مذاکره با دشمنان قسم خورده این مرز و بوم و انقلاب را پیچند. و بدتر آنکه نه از موضع قدرت و عزت ملی که برعکس از موضع ضعف و ذلت. که این روش نه قدرت و استقلال که تحقیر و وابستگی به دنبال دارد.

و در این کشاکش تورم و بیماری و مشکلات گوناگون اقتصادی، دولت با گروگانگیری اقتصاد و القای دوقطبی معیشت_مصلحت قصد شرطی‌سازی جامعه دارد تا بعد از هفت سال مذاکره و شکست، دوباره عَلَم مذاکره برداشته و پالس ضعف از داخل بفرستند.

هفت سالی که باید با نگاه به داخل خودباوری، شناخت و تقویت نقاط قوت پیش می رفت، به سازش و گفت و گو با دولت‌های مستکبر گذشت.

سازشی که حتی با به شهادت رساندن سردار پرافتخار اسلام و انقلاب تمام نشد و قبل از سالگرد این حمله تروریستی مجدداً سازه مذاکره کوک می کنند.

که این اقدامات گستاخی بیشترآمریکایی ها را در ترور دانشمندان هسته ای در پی داشت، اما غافل از اینکه مذاکره نمی تواند بی تدبیری و ناکارآمدی و شکست آنها را جبران کرده و پوشش دهد.

و هنوز شاید ناآگاه و شاید خوائنند کسانی که با خباثت‌های مکرر رژیم شیطانی آمریکا هنوز به فکر تزئین این چهره کریه و اهریمنی هستند.

شاید ظاهراً نمی خواهند بدانند تفاوت بین دو حزب آمریکا، تفاوت بین دو روی یک سکه است و هدف هر دوی آنها نابودی ایران و ایرانی و اسلام و انقلاب اسلامی است ؛یکی با خنده و دیگری با خنجر.

تمدید تحریم ها بعد از برجام، برداشت غیرقانونی ۲ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران، عدم گشایش درگاه سوئیفت برای مبادلات بین بانکی، اقداماتی بود که دولت دموکرات آمریکا انجام داد و به قولی روح برجام را نقض کرد.

و سپس خروج آمریکا تیر خلاص را بر پیکره نیمه جان برجام وارد کرد تا دو سال مذاکرات را به بازیچه و ریشخند بگیرد و عملاً و علناً سه سال از وقت دولت فخیمه تدبیر و امید! بیهوده رقم بخورد.

اما گویی تیم مذاکره نه از این مذاکرات و نه از مذاکرات سالیان گذشته عبرت نگرفته و دوباره به خواب غفلت برگشته، چشم‌ و گوش به وعده های پوچ و متوهم دوختند و گوششان را از رهنمودهای مقام معظم رهبری و چشمشان را از ظرفیت‌های داخلی بستند تا مسیری به سمت استکبار باز کنند و زمینه را در جامعه برای پذیرش سازش آماده سازند ولو با تنگنا قرار دادن مردم پشت کردن به امام و امت و پایمال کردن خون شهیدان.

لذا دانشجویان دانشگاه‌های استان همدان صراحتاً اعلام می دارند:

۱) هر گونه مذاکره با آمریکا یا همپیمانان اروپایی و کسانی که با سیرت و تمامیت انقلاب اسلامی دشمنی دارند هیچگاه دردی از ملت توانمند دوا نخواهد کرد و هر دست دوستی آنها نیش گزنده ایست بر جامعه ایران اسلامی.

۲) تنها راه علاج مشکلات جاری کشور و رفع تنگناهای معیشتی نگاه به داخل کشور و استفاده از ظرفیت های درونی است و لازم است بدون هیچ جهت‌گیری سیاسی، باتقویت توان داخلی تلاش برای برداشتن باری از دوش مردم صورت بگیرد

۳) مجلس یازدهم وظیفه دارد از تمامی ابزارهای تقنینی، مشورتی و نظارتی خود برای کمک به دولت در حل مسائل اولویت دار استفاده کند و با بصیرتی که شایسته وکلای ملت فهیم ایران است اوضاع کشور را رصد کند و اجازه ندهد تجربه تلخ مجلس قبلی تکرار شود وعده‌ای جاهلانه یا عامدانه کشور را به سمت پرتگاه مذاکره بکشند و مجلس منفعلانه از تصمیم آنها پیروی نماید.

نخبگان دانشگاهی و حوزی می‌بایست به عنوان خواص جامعه به رسالتی که خداوند متعال در راستای هدایت جامعه بر آنها گذاشته عمل کنند و در روشنگری وبصیرت افزایی اقشار مختلف مردم و خنثی کردن دسیسه‌های دشمنان و پاسخ به شبهات خنّاسان کوتاهی نورزند و نیز با ارائه نظرات کارشناسی خود در حل مسائل کشور مشارکت فعال داشته باشند.

۴) ملت انقلابی و مقاوم ایران اسلامی توجه داشته باشند که راه حل مشکلات اقتصادی فرهنگی اجتماعی منحصراً روی کار آمدن دولت جوان و حزب اللهی و استفاده از نیروهای مومن و متخصص در دستگاه‌های مختلف کشور است و به فضل و رحمت الهی و بصیرت مردم در آینده ای نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد و کشور با سرعت بیشتر از گذشته در مسیر پیشرفت و تعالی گام برخواهد داشت.
ودر پایان شهادت این دانشمند برجسته و جهادی را به پیشگاه امام زمان( عج) ، محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده معزز شهید، جامعه بزرگ علمی کشور و عموم مردم گرانقدر تبریک و تسلیت عرض نموده و برای آن مجاهد شهید علو درجات را از درگاه ایزد منان مسئلت می نماییم.واز دستگاه های امنیتی و نظامی درخواست برخورد وانتقام از عوامل داخلی و خارجی داریم.

(وَالـعَـاقـبـةُ لـِلـمُتَّـقـیـن)       
   
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همدان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملی ملایر
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان همدان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان
بسیج دانشجویی دانشگاه ملی ملایر
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر
تشکل دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه ملایر
تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی همدان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha